Искате ли да знаете защо традиционно PC-ориентираната компания Microsoft влага толкова много енергия, за да успее на мобилната сцена? Отговора може да намерите в Китай, където се оказва, че повечето нейни жители влизат в Интернет през телефони и таблети, отколкото с персонални компютри. От 632 милиона интернет потребители, регистрирани през юни тази година, 83 процента (527 000 000) са използвали мобилни устройства, за достъп до мрежата. Междувременно, 81 процента (512 000 000) са използвали настолни компютри.
Докато общото използване на интернет е нараснало с около 2,3 процента за половин година, броят на мобилните „сърфисти“ скочи с 5,4 на сто. Моделът на растеж предполага, че много от хората не разполагат с компютър, независимо от финансовите си възможности. Не е твърде трудно да видим, защо китайците с нетърпение ще прегърнат мобилните данни. Смартфон услуги като социалната мрежа на Weibo и WeChat приложението вече имат огромен брой потребители и то въпреки отсъствието им в други страни.
Също така, комбинацията от евтини устройства и сравнително ниски средни доходи, правят по-практично за някои хора да се откажат от един скъп компютър и да си закупят смартфон и таблет. Докато ние все още не виждаме подобна промяна в САЩ, Европа и други големи държави, то тя може да бъде само въпрос на време. Проучванията показват, че все по-често влизаме в интернет с помощта на нашите смартфони, вместо с компютрите ни.
Виж още: Китайците от Gieonee ще подобрят рекорда си за най-тънък смартфон в света