С актуализацията на своите условия и политики, Facebook ще ни помогоне да разберем как работи самата социална мрежа и как можем да контролираме информацията си. Текстът по-долу е разпространен до всички Facebook потребители, но ние решихме да го публикуваме в сайта, за да акцентираме върху него и да ви подтикнем да се запознаете с тази полезна информация, която най-вероятно бихте подминали. Важно е да сте в течение на промените, за да имате по-голям контрол над личните си неща. Ето и пълния текст...


 

През последната година въведохме нови функции и контроли, за да ви помогнем да извличате повече от Facebook и се вслушахме в хората, които ни помолиха да обясним по-добре как събираме и използваме информацията.

Сега, с Основните принципи на поверителността, ще получавате съвети и практическо ръководство за осъществяване на контрол върху работата ви във Facebook. Също така актуализираме нашите условия, политика за данни и политика за бисквитки, за да отразим новите функции, върху които работим, и за да ги направим лесни за разбиране. Въвеждаме подобрения в рекламите на база на приложенията и сайтовете, които използвате извън Facebook (онлайн поведенческо рекламиране) и ви даваме контрол.

Тези актуализации влизат в сила от 1 януари 2015 г. Както винаги, ние ще приветстваме вашите отзиви и мнения относно нашите политики.

 

Основни принципи на поверителността

Основните принципи на поверителността предлагат интерактивни насоки, за да отговорят на най-често задаваните въпроси относно начина, по който можете да контролирате информацията си във Facebook. Например можете да научите за премахване на отбелязването, отказа от приятелство, блокирането, както и за начина на избор на аудитория за всяка от публикациите ви. Тази информация е налична на 36 езика.

Заедно с нашето контролиране на поверителността, напомняне за лица, които публикуват публично и опростени селектори на аудитория, Основните принципи на поверителността са последната стъпка, която сме предприели, за да ви помогнем да се уверите, че споделяте точно с хората, с които искате.

 

Помагаме ви да извличате повече от Facebook

Всеки ден хората използват нашите приложения и услуги, за да се свързват с хора, места и неща, на които държат. Актуализациите в нашите политики отразяват новите продукти, върху които работим, за да подобрим начина ви на използване на Facebook. Те също така обясняват как нашите услуги работят по начин, който е по-лесен за разбиране. Ето някои акценти:

Открийте какво се случва около вас: Актуализираме нашите политики, за да обясним как получаваме информация за местоположението в зависимост от функциите, които решите да използвате. Милиони хора се отбелязват на любими места и използват опционални функции, като например Приятели наблизо (в момента е налично само в някои региони). Работим върху начини да ви показваме най-подходящата информация на база къде се намирате и какво правят приятелите ви. Например, ако решите в бъдеще да споделите къде се намирате, може да виждате менюта на ресторанти наоколо или обновявания от приятели в района.

Направете покупките по-удобни: В някои региони тестваме Бутон за покупки, който помага на хората да открият и закупят продукти, без да напускат Facebook. Също така работим върху нови начини да направим трансакциите още по-удобни.

Намерете информация за поверителността във Facebook в момента, в който ви е нужна: За да ги направим по-достъпни, преместихме съветите и предложенията към Основните принципи на поверителността. Нашата политика за данни вече е по-кратка и по-ясна, което я прави по-лесна за четене.

Разберете как използваме информацията, която получаваме: Например познанията за силата на батерията и сигнала помагат да се уверите, че нашите приложения работят добре на вашето устройство. Ние искаме разрешение да използваме местоположението на вашия телефон, когато предлагаме опционални услуги, като например отбелязване или добавяне на местоположението ви към публикации.

Опознайте съвместния начин на работа на групата компании и приложения на Facebook: През последните няколко години Facebook се разрасна и искаме да се уверим, че вие знаете за нашата група компании, приложения и услуги. Ние използваме информацията, която събираме, за подобряване на вашия начин на използване. Например, ако достъпът до акаунта ви в Instagram е блокиран, можете да използвате информацията си във Facebook, за да възстановите паролата си. Нищо в нашите актуализации не променя задълженията, които Instagram, WhatsApp и други компании са поели, за защита на вашата информация и поверителност.

Вашата информация и рекламирането: Хората понякога питат как се споделя информацията им с рекламодатели. Нищо не се променя с тези актуализации – ние помагаме на рекламодателите да достигат хора с подходящи реклами, без да им казваме кои сте вие. Научете повече за рекламите и как да управлявате рекламите, които виждате.

Помнете, че вашите настройки във Facebook не се променят и че някои функции са налични само в някои региони. Например предложения за отбелязване са налични само извън Канада и ЕС.

 

Предоставяме ви повече контрол над рекламите

Чухме от някои от вас, че понякога е трудно да контролирате типовете реклами, които виждате, ако използвате няколко устройства или браузъри. Преди, ако се отпишехте от определени типове реклами на лаптопа си, този избор можеше да не бъде приложен за реклами на телефона ви. Ние знаем, че много хора използват повече от един телефон, таблет или браузър за достъп до Facebook, така че би трябвало да е лесно за вас да направите единичен избор, който да се приложи на всички ваши устройства.

Затова Facebook уважава изборите, които правите относно рекламите, които виждате, на всяко устройство. Можете да се откажете да виждате реклами във Facebook на база приложенията и сайтовете, които използвате, чрез Digital Advertising Alliance (Съюз за дигитално рекламиране). Можете също да се отпишете, използвайки контроли на iOS и Android. Когато ни кажете, че не искате да виждате тези типове реклами, вашето решение автоматично се прилага за всяко устройство, което използвате за достъп до Facebook. Също така в момента правим предпочитанията за реклами налични в допълнителни държави, започвайки от Австралия, Канада, Франция, Германия, Ирландия и Обединеното кралство.

Надяваме се тези актуализации да подобрят начина ви на използване. Защитата на информацията на хората и предоставянето на разбираеми контроли за поверителност са в основата на всичко, което правим, и вярваме, че тези обявления са важна стъпка.

 

Прочетете още: "Убиец на Facebook?" По-скоро не.

Още от Social