Един от най-досадните рекламни формати на Facebook, спонсорираните истории, в които по няколко пъти на ден научавате, че "Приятелят "X" харесва "X"", е на път да се превърне в минало. В рамките на сравнително дълъг блог пост Марк Закърбърг и компания официално обявиха, че убиват почти половината от рекламните си формати и преминават към по-унифицирана комуникационна стратегия. Важното в нея е, че рекламите са ясно обособени като такива и потребителите биха били подведени много по-трудно, че става въпрос за стандартен статус или споделен линк от приятел. Сред жертвите на смяната в рекламната политика са спонсорираните истории, които вероятно са един от най-неприятните елементи на социалната мрежа.
Интересно е защо Facebook се разделя с някои от най-успешните си рекламни формати. Според неофициални проучвания спонсорираните истории са най-ефективният канал за бранд комуникация от гледна точка на импресии във Facebook. От друга страна повечето потребители са негативно насочени към тях, а не са малко и тези, които дават начало на лична комуникация, заблудени от автора на посланието.
Вдясно на горното изображение може да видите как ще изглежда новия основен рекламен формат на Facebook. Пълният блог пост може да прочетете тук.
А знаете ли, че профилът във Facebook повишава самочувствието?