Dropbox, Google и фонд Open Technology обявиха нова организация, която ще се фокусира върху улесняването на работта с инструменти за сигурност с отворен код. Тя се нарича Simply Secure и е инициатива, обединяваща изследователи по сигурността с експертите във взаимодействието на потребителите с дизайна. 

Фирмите посочват, че вече съществуват различни опции за сигурност и че те са технически ефективни. Функции като двустепенното удостоверяване стават безполезни, тъй като потребителите не ги приемат, поради неудобство или сложност.

В резултат на това трите компании твърдят, че методите за сигурност, трябва да бъдат опростени:

"Необходимостта от преодоляване на това предизвикателство е особено ясна в резултат на събития със скорошните изтекли голи снимки на знаменитости и откровенията на Сноудън. Без значение колко са ефективни технологии за сигурност, хората няма да ги използват, освен ако те не станат по-достъпни и по-лесни за разбиране. Имаме нужда от по-прости варианти за по-голяма сигурност.”

Така организацията ще работи с общността на “отворения код”, за да се развият по-лесни за използване инструменти. Целта е да се създадат решения, които хората без напреднали технически познания ще могат да използват, без да се налага да се жертва използваемостта. 

"Ние вярваме, че сигурността не трябва да става за сметка на простотата или дизайна, а вие не трябва да бъде технологични експерти, за да останете защитени онлайн," твърдят от Dropbox.

От Google отиват малко по-далеч, като заявяват, че са "развълнувани за бъдещето, в което на хората няма да им се налага да избират между лекота и сигурност и където инструментите, които гарантират сигурна кореспонденция, съдържание, както и онлайн активност са толкова прости, колкото избора да ги използвате. “

Това е един амбициозен проект на Simply Secure, който няма да бъде лесен за постигане от гледна точка на силната конкуренция, но е похвално, че Google и Dropbox се опитват да поправят старите грешки на технлогичния сектор.

 

Вижте още: Новата декларация за поверителност на Apple е Scroogled манифест, съставен от 500 думи 

Тагове: