Google разработва детски версии на свои продукти, сред които са Chrome и YouTube. Техният таргет ще са деца до 13-годишна възраст, съобщава Ars Technica. Продуктите ще видят бял свят по някое време следващата година, като те трябва да помогнат на децата да не са просто консуматори, а и да създават свои неща.
Не е ясно как точно ще работят продуктите за деца, но може и да променят начина, по който се представят определени данни за малчуганите. По повода Павни Диванджи от Google говори за случай, в който дъщеря му е търсила в Google с думата "влак", като се е надявала на резултати за Влакчето Томас. Вместо това момичето е получило разписанията на местните железници.
Един от големите проблеми за Google, а и други компании в бранша при работата с деца е законодателен. Законовите уредби в САЩ за представянето и събирането на информация на деца до 13 години са доста строги. Те са в разрез с рекламната политика на Google, която се базира на данни за потребителите и компанията има нужда да си осигури правна безопасност. Диванджи коментира също, че компанията "иска да осмисля какво прави, като дава на родителите правилните инструменти за контрол над използването на продуките ни от деца.
Как предпазвате децата си от неподходящото съдържание онлайн? Отговорете в коментарите.