Все повече анализатори и журналисти твърдят, че Facebook върви надолу. Цифрите все още не го показват, но най-популярната социална мрежа вече не е достатъчно готина за тийнейджърите, а те винаги са индикатор за предстоящите тенденции на всеки един пазар. Сами се досещате, че ако нещо не допада на най-младите, то в бъдеще това само ще се задълбочава.
Отличен пример за все по-слабото присъствие на Facebook в живота на тийнейджърите е напускането на продуктовия директор на компанията, Блейк Рос. Той е силно разчустван и повлиян от статия във "Форбс", в която младежи твърдо отговарят, че Facebook не е "куул" (готин). Някои от по-големите тийнейджъри са го използвали активно, но все повече от тях преминават към Twitter и Tumblr. Всичко това кара Рос да преосмисли "дългосрочните ценности на Facebook".
Много анализатори са на мнение, че бъдещето на социалните медии е tumblr. Платформата все още носи първичната интимност на Facebook, не е залят от рекламно съдържание и не се меси твърде дълбоко в личния ви живот. Важен фактор за "куул" статуса на всяка услуга, разбира се, е дали родителите на най-младите потребители участват в нея.
Има ли шанс Tumblr да се превърне в следващия Facebook според вас?