След като от Mozilla пуснаха изцяло обновеният браузър Firefox 29, компанията не спира с промените и експериментите си, защото сега научаваме, че се тества нова опция за спонсорирани плочки в новата страница с табове.
Вицепрезидентът на Mozilla, Джонатан Найтингейл написа кратка блог публикация, защитавайки плановете на организацията да включи спонсорираните плочки в страницата с табове във Firefox. Найтингейл поясни, че Mozilla ще се движи бавно напред, с тази програма, експериментирайки с различни таб страници.
За момента, както знаете, отваряйки нов таб вие виждате плочки с най-често посещаваните от вас сайтове и с предстоящата промяна за първи път потребителите ще получат рекламно съдържание в нея. Найтингейл обещава, че Firefox няма да се превърне в каша от лога на компании, без възможност за контрол от потребителя.
„Обикновено тези спонсорирани плочки ще останат активни около 30 дни след като потребителят инсталира Firefox, но той ще може да ги управлява.“
Този ход показва, че от Mozilla търсят нови начини за генериране на приходи. През 2012 година 97,9% от приходите на Mozilla идват от сделките с търсачките, по-голямата част разбира се идват от Google. Все пак спонсорираните плочки няма да успеят да надминат прихода от Google, но биха били полезни за компанията.
А вие искате ли да виждате реклами и в тази част на браузъра ви?