През 2013 г. потребителите на различни онлайн услуги станаха малко по-добри в паролите, които избират. От SplashData, производител на приложения за управление на пароли, споделиха, че „123456“ измества „password” и вече е лидер в класацията за най-лоша парола. От компанията допълват, че много от думите, попаднали в списъка, са базирани на приложението или уебсайта, в който ще бъдат използвани.

 

„В списъка за най-лоши пароли присъстват „adobe123” и „photoshop”, което е подходящо напомняне, че базирането на секретните думи върху името на услугата, не е особено удачно“, обяснява Morgan Slain, изпълнителен директор на SplashData. Той коментира още една интересна тенденция за 2013 г. - появяват все по-вече кратки цифрови пароли, въпреки че сайтовете имат политика, която подканва хората да избират по-дълги комбинации. Списъкът с най-лошите пароли излиза всяка година, за да може потребителите да се замислят за думите и цифрите, които използват.

Ето и списъка с най-лошите пароли:

• 123456
• password
• 12345678
• qwerty
• abc123
• 123456789 (нова)
• 111111
• 1234567
• iloveyou
• adobe123 (нова)
• 123123
• admin (нова)
• 1234567890 (нова)
• letmein
• photoshop (нова)
• 1234 (нова)
• monkey
• shadow
• sunshine
• 12345 (нова)
• password1
• princess (нова)
• azerty (нова)
• trustno1
• 000000 (нова)

Няколко съвета от SplashData: 

• паролите трябва да са с най-малко осем знака
• използване на кратки думи, между които има празно пространство или други символи
• не трябва да се използва еднакво потребителско има и парола в множество сайтове

Тагове:
Още от Social