За съжаление на едни и за радост на други Световното първенство по футбол приключи. Шампионатът в Бразилия се отличи не само с множеството отбелязани голове, но и с някои от най-неочакваните резултати – не можем да не отчетем фрапиращата загуба на домакините от Германия, а след това и от Холандия. Малко утешение за бразилските футболист е фактът, че паднаха именно от бъдещите шампиони. За първи път европейски отбор стана шампион на световно, което се провежда в Южна Америка, Германия стана първенец за първи път като обединена страна, Клозе стана най-резултатният играч на световните първенства. Не на последно място социалните мрежи за първи път бяха използвани толкова активно за дадено събитие.

По време на Мондиал 2014 феновете бяха завладели Twitter, Facebook, Google+, Instagram, Pinterest и още много други социални канали, през които да се радват за любимите отбори, да тъжат за тях или просто да споделят шеги, свързани с провали и интересни ситуации. Милиони хора споделяха триумфа на Германия, огромната загуба на Бразилия, странните пориви на Луис Соарес и контузията на Неймар. Всичко това доведо до 672 млн. съобщения в Twitter, според собствени данни на социалната мрежа. За първи път събитие поражда толкова сериозен брой туитове. Разбира се, трябва да отбележим и факта, че по време на шампионата бяха изиграни 64 мача, а Super Bowl и Оскарите се провеждат в един ден. Олимпийските игри пък продължават само 16 дни.

Ситуацията при Facebook е подобна. Над 350 млн. потребители на социалната мрежа са извършили над 3 млрд. интеракции (публикуване на съобщени, коментиране и харесване), свързани с играта. Финалът на първенството се превърна в най-голямото спортно събитие за социалната мрежа – около 88 млн. човека от цял свят са извършили над 280 интеракции, свързани с финалния мач. На второ място остава Super Bowl XLVII от 2013 г, когато цифрата набъбва до 245 млн.

 

Разпределение на феновете на отпаднала държава


Най-обсъжданият мач в Twitter е срещата между Бразилия и Германия – над 35.6 туита, а на второ място е финалът, за който потребителите на тази социална мрежа са споделили „само“ 31.1 млн. съобщения. На трето място остава сблъсъкът Бразилия-Чили (16.4 мнлн).

Футболистите също бяха сериозно коментирани. Неймар оглавява тази класация, а веднага след него се класира Лионел Меси. Третата позиция в Twitter е за Соарес, след като уругваецът леко гризна италианеца Джорджо Киелини. Във Facebook тази позиция е отредена за Кристиано Роналдо. От социалната мрежа, създадена от Марк Зукърбърг, за открили интересна закономерност – латиноамериканците са подрепяли всички отбори от своята околия, но без Аржентина и Бразилия, имало е сериозно противопоставяне между Германия и Италия, а французите са подкрепяли и Португалия.

 

Най-объждани футболисти в Twitter