Група учени от Принстънския университет споделя, че Facebook вероятно ще загуби над 80% от потребителската си база до 2017 г. Изследователите моделират математически модел, подобен на разпространението на грипна епидемия.

Според него разпространението на вируса (в случая — идеята) на Facebook е изключително бързо, но потребителите бързо развиват имунитет към желанията и навиците, обвързани със социалната мрежа. Учените заимстват някои елементи на модела от залеза на MySpace, който също не е бил очакван от масовата публика. Според тях е неизбежно потребителите да започнат да търсят нови идеи. Примери са Instagram, Vine и Snapchat, които постепенно стават все по-привлекателни за по-младите потребители. Статистиката също показва, че растежът на Facebook се забавя.

Социалната мрежа запазва интереса на по-възрастните потребители, но не и на тийнейджърите и 20+ годишните. Facebook няма да се предаде лесно. В момента компанията работи по пълен набор от мобилни приложения.