Да, телевизията се променя. В това няма нищо лошо, дори напротив – промяната е хубаво нещо. Тя бележи съобразяване с новостите, напасване към промените, а когато говорим за телевизията – задоволяване на потребителските навици и желания.
През последните години услугите за онлайн стрийминг на съдържание стават все по-популярни и това е тенденция, която ще се запази, но и ще става все по-сериозна. Именно това е и темата, която имах удоволствието да обсъдя с Красимир Николов, старши вицепрезидент за Централна и Източна Европа към Fox. Причината за разговора са две нови услуги на канала, вече достъпни у нас – Fox Play и Nat Geo Play.
В отговорностите на г-н Николов влизат около 30 пазара, сред които е България, но и огромната Русия. Събеседникът ми става част от медийния бизнес преди 15 години и дори и за миг не си представя, че може да бъде на друго място.
"Работя във Fox от 10 години и ако има една дума, с която да определя този период от време, тя би била развитие. Развитие от различни гледни точки: на бизнеса, на компанията, развитие на начина, по който вече се гледа и достъпва съдържание, зрителят също се развива и за нас е предизвикателство да успеем да го направим лоялен към нашите брандове, развитие в персонален план", добавя той.
Въпреки че вече десетилетие е във Fox, работата в медията остава предизвикателство, а причината е, че компанията подтиква служителите да напредват, предизвиква ги да отидат отвъд, осигурява им тази интересна работна среда. Когато става въпрос за самата работа, г-н Николов обяснява, че неговата роля е да осигурява среда всичко това да бъде възможно.
"Ние имаме най-добрите професионалисти във всяко звено на бизнеса, които във всеки един момент търсят най-прекия път до това, как да подобрят продукта, който зрителите ни получават. Много голяма част от времето ми преминава в срещи с колеги и в кореспонденция по имейл. Една много важна част е свързана с поддържането на взаимоотношения с партньорите ни, защото средата е изключително динамична и за да може зрителят да получи най-доброто и всичко, което иска веднага и винаги когато му хрумне, ние и нашите партньори трябва да сме в състояние да му осигурим това."
А в основата на всичко стои доверието. То е от изключителна важност, тъй като в бързоразвиващата се бизнес среда бъдещите начинания понякога са неясни и рискови, добавя г-н Николов.
Със сигурност събеседникът ми е човек, който има огромен опит в една много динамична среда, но още по-интересно е, че той оперира в много, а и все колоритни пазари. Според него трудно може да се определи някой от тях като най-интересен, тъй като всеки от тях е колкото различен, толкова и еднакъв с другия.
"Светът отдавна е глобално място и поне от гледна точка на бизнеса ни мнението ми е, че възможностите за развитие и предизвикателства са сходни. Ние се стремим да локализираме и пригодим продуктите си максимално към изискванията на всеки локален пазар. Това е част от причината да бъдем водеща медийна група в света."
И все пак има ли нещо, с което се отличава нашият? Отговорът е светкавичен: "Нашите зрители имат добър вкус и високи критерии." Според г-н Николов българските зрители са информирани, искат достъп до съдържанието, което харесват, през различни устройства и предпочитат да гледат премиерни заглавия веднага. Доказателство за това е самия канал Fox, който, въпреки че има едва 5-годишна история у нас, бързо настига и задминава по популярност някои вече установени медии. "Доказва го и успешният старт на нелинейната стрийминг услуга Fox Play", добавя той.
Все пак е интересно, че българските зрители определено харесват най-вече комедията и драмата и това са най-гледаните жанрове. Ако говорим за документално съдържание, лидери са продукциите с историческа тематика, но и локалните проекти. Знак за последното е успехът, който е пожънал Explore BG, разкрива г-н Николов.
Това ни отвежда и до новите интересни услуги, които от Fox представиха у нас от началото на месеца – онлайн платформите Fox Play и Nat Geo Play, достъпни за настолни компютри, но и за таблети и телефони с Andorid и iOS. Наличието на подобен избор винаги буди одобрение – свободата да консумираш интересно и любимо съдържание навсякъде, по всяко време е повече от добра идея. Според г-н Николов дигиталната еволюция променя зрителските навици, а новите платформи трябва да задоволят онлайн търсенето на съдържание. Ако вече обмисляте точно колко ще трябва да отделите от месечния бюджет, новината е повече от добра – съдържанието се предлага безплатно за абонатите на blizoo (и други партньори на Fox имат интерес, а скоро ще се включат и други доставчици). Това е и интересен начин за борба с пиратството – чрез Fox Play и Nat Geo Play потребителите получават лесен достъп до любими предавания и сериали – в отлично качество.
"И двете платформи предлагат родителски контрол и възможност да се създават няколко профила в един и същ акаунт. Така дъщеря ми може да ползва таблета, а аз да гледам на компютъра си. Аз лично ценя особено функционалността, позволяваща да гледаш на друго устройство или в друго време от там, където си спрял предишния път", обяснява г-н Николов някои от големите плюсове на платформите.
Съдържанието в Fox Play и Nat Geo Play е специално подбрано, а в него потребителите могат да открият всички сезони на хитове като "Живите мъртви" и "Демоните на Да Винчи", а след излъчването им по канала ще бъдат качвани и актуалните сезони на "Психаротерапия" с Чарли Шийн. "Nat Geo Play предлага "Brain Games", "Теория на глупостта", "Сервиз SOS", поредиците за 80-те и 90-те. Накратко телевизионното преживяване на зрителите ще бъде допълнено и още по-пълноценно", обяснява събеседникът ми, като добавя, че най-важното е, че двата плейъра осигуряват качествена продукция навсякъде и по всяко време. Съвсем естествено още младите у нас услуги ще бъдат развивани с времето, като съдържанието ще се разширява и обновява, а и други оператори ще се включат в списъка на разпространителите.
Fox Play и Nat Geo Play звучат наистина като платформи, които разширяват присъствието на Fox, но и дават на потребителите достъп до интересно съдържание, независимо къде се намират. Новите услугите са едва от скоро на българския пазар, но вече показват, че публиката има интерес към подобни платформи, а бъдещето им изглежда повече от добро. „Само за две седмици свалянията на приложенията на Fox Play за iOS и Android надминаха очакванията ни. От старта на платформата на 1 септември до началото на октомври платформата е посетена от над 50 000 потребители. Приложението за iOS и Android е смъкнато над 7000 пъти за този период, а най-гледаните епизоди са от колекциите на "Живите мъртви" и "Демоните на Да Винчи". Интересът е голям и това изключително много ни радва. "Живите мъртви" е след топ 3 на заглавията, сваляни от торенти. Сега нашите зрители имат напълно легален, по-бърз и по-удобен достъп до възможно най-качествена картина и звук. Най-доброто от Fox, навсякъде."
Пробвахте ли Fox Play и Nat Geo Play? Какво е мнението ви, имате ли препоръки към Fox, които да направят платформите по-добри?