Визитка: Христофор Петков e мениджър на AV дивизията в софийския офис на Samsung Electronics. Той е сред първите служители в локалния търговски офис на компанията. Г-н Петков работи за компанията от 2009 година и има ключова роля за установяването на нейния успешен аудио-видео бизнес в България.

Въпроси: Иван Георгиев

През тази година Samsung като че ли постави силен акцент върху LED панелите и не шуми около OLED технологията. На какво се дължи това?

Да, определено е така. Ние виждаме огромен потенциал в OLED технологията, но считаме, че трябва да бъде доусъвършенствана още, за да стане надежден заместител на LED дисплеите. Според повечето независими проучвания OLED панелите все още са значително по-назад по отношение на ефективност, продължителност на живота и достъпност.

Също така проучванията ни показват, че във високия сегмент на пазара за телевизори първите 4 критерия, които потребителите залагат при избора си, са качество на картината, дизайн, надеждност и функционалност. Към момента OLED дисплеите до определена степен покриват първия критерий. Но поради по-ниската резолюция на пазарните модели все още има какво да се желае откъм наситеност на образа. Сигурен съм, че OLED технологията бързо ще напредне и по останалите критерии, това е въпрос на време.

За сметка на това тук и сега имаме чудесни продукти – UHD и Curved TV, които предоставят перфектно качество на картината в съчетание с висока надеждност и ненадмината функционалност. Достъпът до видео, аудио съдържание и развлечения, които предлагаме, се приемат добре от потребителите и им позволяват да използват напълно възможностите на продукта.

 

Ще разясните ли на нашите читатели какво се разбира под често срещаната фраза Future Proof в контекста на смарт телевизорите, а защо не и на цялата техника за дома?

Както е добре известно, софтуерът се развива изключително бързо. За да се използват пълните му възможности, обаче е необходимо и хардуерът да се надгражда през определен период от време. Доскоро това не беше възможно, тъй като телевизорите не са модулни уреди, за разлика от персоналните компютри. Но тъй като нашата цел не е да прекратим връзката с клиентите ни в момента на тяхната покупка, а да продължим да се вслушваме в техните потребности и след това, създадохме решение, което позволява да се надгради както хардуерът, така и софт­уерът на смарт телевизорите до последната версия, налична на пазара.


 

Българските потребители проявяват ли интерес към извитите панели и какво е отношението към тази иновация в други страни?

Извитите телевизори се възприемат изключително добре от българските потребители. След кампанията, която осъществихме за пускането им на пазара, отчитаме два основни факта. Първият е, че извитата форма на екрана все повече се оформя като основен критерий, по който потребителите разграничават „високия клас“ телевизори от „обикновените“. Разбира се, за това има ясни причини, като например дълбочината на образа, по-естествената геометрия и т.н.

И вторият е, че българските потребители са склонни да платят повече, когато разликата в качеството между сравняваните от тях продукти е очевидна. Това е налице дори при сравнението с пазари, които по принцип считаме за по-напреднали и с по-висок среден доход.

 

Как ще коментирате мнението, че на Ultra HD телевизорите няма да им дойде времето, докато не се появят UHDTV канали?

Това е стар спор, който се води още от времето, когато първите HD телевизори се появиха на пазара. Дори и тогава много хора твърдяха, че купуването на HD телевизор е безсмислено, тъй като всички тв канали се излъчваха в стандартна резолюция. И към онзи момент това изглеждаше още по-вярно, тъй като потребителите бяха много по-зависими от тв съдържанието, отколкото сега.

Но връщайки се към настоящето, виждаме, че никой от закупилите HD телевизори през 2003/2004 няма причина да съжалява. Същото важи и за потребителите, избиращи UHD телевизори днес. Още повече, че ние като производител сме отдадени на каузата да предоставим максимален достъп до HD и UHD съдържание чрез нашата Smart Hub платформа, промо пакети, както и директно сътрудничество с телевизии и оператори. Вярвам, че това значително ще ускори навлизането на UHD съдържание и ще направи клиентите ни щастливи.

 

Още от Social