"Нашите клиенти заслужават най-доброто качество, което GLOBUL като мобилен оператор може да осигури." Това заяви днес г-н Харис Коцибос, Главен изпълнителен директор на телекома при откриването на новия Център за контрол и управление на мрежата. Инвестицията на стойност 9 милиона евро създаде екипиран по последния писък на технологичната мода отдел, който ще осъществява денонощен мониторинг на мрежата на оператора на територията на цялата страна и ще осигурява сигурна, надеждна и качествена работа и поддръжка на всички съоръжения. Като резултат за потребителите на оператора е възможността за несравнимо по-бързо отстраняване на възникнали проблеми и много по-бърза реакция при кризисни ситуации.
В новия Център за контрол и управление на мрежата GLOBUL инвестира близо 9 милиона евро. Той се намира в нова самостоятелна сграда в Бизнес парк София в Младост 4, разположена в близост до централния офис на компанията. В центъра, само за следене и реагиране на проблеми, работят 20 специализирани инженери, които на огромна 6-метрова дигитална стена (на снимката) получават детайлна и навременна информация за състоянието и работата на мрежата.
Новият Център за контрол и управление на мрежата бе открит от Главния изпълнителен директор на GLOBUL, г-н Харис Коцибос, със специална презентация пред представители на медиите: „Това е поредната стъпка от дългосрочната стратегия на GLOBUL да предложи на потребителите безупречно работеща мобилна мрежа и най-модерните телекомуникационни услуги. Вярваме, че с новия Център за контрол и управление на мрежата ние още повече ще повишим качеството на работата на нашите мрежи и ще разполагаме със сериозно конкурентно предимство", коментира г-н Коцибос.
По време на събитието Главният технически директор на GLOBUL, г-н Апостолос Пагуцос, представи тенденциите в развитието на мрежата на оператора и инициативите на компанията за посрещане на увеличаващото се потребителско търсене и за осигуряване на качествено покритие и капацитет на мрежата: "Визията на GLOBUL за развитие на мрежата на компанията се базира на съвременните пазарни тенденции и на промените в потребителското търсене. През последните 5 години потреблението на гласовите услуги на GLOBUL нарасна 7 пъти, 5-кратно се увеличи потреблението на SMS-и, а потреблението на услугите за пренос на данни се увеличи драстично цели 272 пъти, за да посрещнем този ръст в потребителското търсене, през тези 5 години GLOBUL инвестира почти 600 милиона евро в своята мрежа и новият Център за контрол и управление на мрежата е важен елемент от нашата инвестиционна програма" - обясни г-н Пагуцос.
Главният директор „Експлоатация на мрежата" на GLOBUL, г-н Ламброс Далас, представи данни за работата на мрежата на оператора и високия индекс за качество, който компанията постига неизменно през последните години. Г-н Далас постави и специален акцент върху инициативите на GLOBUL за намаляване и оптимизиране употребата на енергия и ресурси, въвеждането на нови и възобновяеми източници на енергия, както и за рециклиране на използвани акумулатори и материали в процеса на експлоатация на мрежата.
Мениджърът на дирекция „Експлоатация и поддръжка", г-н Любомир Николов, представи в подробности функцията и задачите на новия Център за контрол и управление на мрежата. Като стъпка към превръщането и на управлението на мрежите в част от еко проекта GLOBUL GREEN са опитите за използване на соларни панели в захранването на генераторите, поддържащи сайтовете на компанията. Друг основен момент е, че дори и в момента 90% от дизеловите генератори са заменени със захранване от далеч по-екологичната електрическа мрежа.
Източник: http://www.mobilenews.bg