Веригата магазини Publicworld е създадена през 2005 г. от Панос Германос, един от водещите собственици на търговски вериги в Централна и Югоизточна Европа. Тя реализира на практика концепцията за retailtainment - комбинация между продажби (retail) и забавление (entertainment). До момента вече има открити четири магазина Public в Гърция и два в Кипър, а от по-малко от месец - и във Варна.

Магазините по концепцията retailtainment не са просто поредните огромни търговски площи с маркова техника. Те са мястото, на което потребителите отиват да се забавляват. А резултатите показват, че така вероятността да купят се увеличава драстично. Според проучване, средното време на престой в Public е 28 минути. На различните продукти в обикновен магазин потребителите отделят по 10 секунди, докато в Public прекарват пред даден артикул по 2 минути. Благодарение на всички тези факти във времето на икономическа нестабилност магазините от групата отбелязват ръст от 17% за тази година и стъпват у нас с мащабната инвестиция от 2 млн. евро. Управлението на българския Public е поверено на Аристотелис Фотилас, който има богат опит в създаването на успешни марки на нашия пазар.

Какво прави концепцията retailtainment успешна?

Магазините са замислени и реализирани преди всичко като място за забавление, а не като шопинг дестинация. Присъствието на потребителите им дава възможност да прекарат повече време с продукта, който ги интересува, да го пробват, да се запознаят с други подобни.

Стабилна основа за това е изключително богатият избор. В Public той е наистина огромен. Като се почне от аудиовизуалната техника, мине се през мобилните телефони и устройствата за навигация и се стигне до книгите. Магазинът предлага над 30 хиляди заглавия в различни области и повече от 15 хиляди музикални и видео заглавия. Компютърните фенове могат да се насладят на новите модели лаптопи, аксесоари, Apple продукти, принтери, консумативи, софтуер, игри и конзоли. В Public се продават и най-добрите играчки и джаджи за малчуганите.

Всички тези неща могат да се пробват по подходящ начин в непринудена атмосфера, обещаваща незабравимо и весело преживяване. И именно споменът от преживяването гарантира, че потребителите ще се върнат отново.

Добавената стойност

Добавената стойност започва от доставката и инсталирането на закупените продукти до дома на клиента, но далеч не свършва там. Можете да поръчате по телефона всеки артикул, който се продава в магазина. Ако пък си доставите удоволствието да отидете на място, можете да се отдадете на море от забавления, като презентации на книги, концерти на живо, тестове на живо на най-новите продукти и в допълнение много услуги като детски кът, кафене, безплатно сърфиране в Мрежата, продажба на билети за най-горещите събития, туристически услуги.

Звездното присъствие

Мария Илиева беше черешката на тортата във втория ден на откриването на Public. Преди нея в секцията за нови филми феновете се забавляваха с Дони и Нети, а при предизвикателствата адреналина вдигаше Ивет Лалова. Миро представи най-новите си парчета, след като посетителите бяха добре подгрели с Румънеца и виртуозните изпълнения на Иван Лечев. Легендарният китарист посвири с варненци в зоната на Guitar Hero. Деси Слава зарадва феновете с последните си хитове в зоната за мобилни телефони. Доброто настроение на посетителите беше провокирано от Любо Нейков през първия ден на откриването на Public и Ненчо през втория.

От Public обещаха редовно да срещат почитателите си с техните любимци - един ден преди старта на турнето на Графа и Акага бяха в магазина, за да раздадат автографи. Пак там се състоя и премиерата на „Ледена епоха 3".

Магазинът във Варна е само първият от веригата Publicworld, които ще отворят врати у нас. През пролетта на следващата година се очаква да заработи мол Carrefour в София, а в него да стартира и вторият магазин по концепцията retailtainment в България.

 

Тагове: