Около 67% от онлайн търсенето е предизвикано от офлайн медии, сочат данни на iProspect. Това означава, че без интернет е много по-трудно да се стигне до крайния клиент, каза по време на уеб семинар Момчил Миков от медийната агенция Media Direction, част от BBDO Sofia.

Така например 37% от хората, които са били тийзнати (бел. ред. от англ. tease шегувам се, закачам, дразня) от телевизионна реклама, търсят рекламирания продукт в интернет търсачките. Често обаче в интернет не намират същия продукт, а на конкурента. Следователно ако искаш максимално оптимизирана реклама, интернет е задължителен канал, обобщи Миков.

Той обсъди необходимостта от обратна връзка с потребителите и начините за онлайн комуникация с тях, като сред традиционните посочи корпоративните сайтове и форумите. Сред по-нестандартните начини са създаването на продуктов профил в социална мрежа, спонсориране на група в социална мрежа, рекламни игри, анкети и други.

Едва 14% от хората вярват на рекламните послания, докато 90% вярват на приятели или на персонално познаване на продукта, каза Миков, цитирайки данни на Proximity Worldwide.

Тагове: