Около 30 000 потребители в България са участвали в изследването на Nielsen Online за демографския и поведенческия профил на потребителите през последните две седмици. Около 2/3 от тях са работещи, а около 1/3 са ученици и студенти, съобщава news.bg.

Около 1500 от попълнилите анкетата са хора със свободни професии - лекари, адвокати, консултанти, а други 1500 - собственици на фирми и работодатели. Около 2000 са мениджърите на високо и средно равнище. Задачите на изследването са постигане на по-добро разбиране на интернет аудиторията и нейното поведение, както и сегментация на потребителите за целите на медия планирането и за оптимизация на интернет продуктите. Изследването покрива аудиторията на 150 български сайта.

Резултатите разкриват, че аудиторията на изследваните сайтове е предимно в градовете, като около 34 % от всички живеят в София, около 9 % - в Пловдив, други 8 % - във Варна. Потребителите са по равно мъже и жени и около 60 % от всички са на възраст между 18 и 35 години.

Почти три пъти по-висок от средния за населението на страната е делът на хората с високо образование (бакалавър, магистър и доктор). Около 22 % от работещите имат личен месечен доход над 1000 лева.

Профилът на потребителите е различен за различните категории сайтове според съдържанието им. Ако сайтовете с информация за текущите събития и глобалните новини, както и сайтовете за кариерно развитие се посещават по равно от мъже и жени, то сайтовете за бизнес и финансови новини, както и сайтовете за автомобили са преобладаващо мъжки" сайтове.

Обратно, сайтовете за семейството и лайфстайла могат без съмнение да бъдат определени като женски" - над 85 % от посетителите на сайтове за красота и за отглеждане на деца и около 75 % от посетителите на сайтове, свързани с храна, диети и готвене, са жени.

Над 60 % от всички, интересуващи се от бизнес и финансови новини, са хора с високо образование. Докато от перспективите за работа и кариера се интересуват почти по равно както потребители с високо образование, така и потребители със средно и по-ниско образование.
Сред интересуващите се от информация и новини за стила на живот и родителството също се наблюдава паритет" между двете образователни равнища.

4-има от всеки 5 потребители на интернет най-малко веднъж на ден прекарват времето си в мрежата в занимание чрез най-малко една от следните пет дейности:

- Търсят информация през търсачки - за работа, за училище, за продукти и услуги, за покупки, за развлечение,
- Четат и пишат съобщения и/или изпращат и получават документи през електронната си поща,
- Обменят мисли с приятели и познати по Skype, ICQ, други месинджъри и чат,
- Осведомяват се за събитията от деня
през новинарските сайтове,
- Свалят музика, филми, софтуерни продукти.

Следват по популярност лайфстайл сайтовете и онлайн списанията, сайтовете за запознанства, за нови технологии и комуникации, за автомобили. A един от всеки трима посещава поне веднъж месечно сайт за работа и кариера, сочи изследването на Nielsen Online.

Тагове: