Европейската комисия предложи да се разширят правата на клиентите на интернет-магазините.

В частност, еврокомисарите искат да се разреши на купувачите да настояват парите да им бъдат върнати, ако доставката бъде забавена или стоката е повредена, уточнява Би Би Си.

Освен това се предлага да се увеличи на две седмици срокът, в който клиентът може да върне закупената стока.
В момента, в половината страни на Европейския съюз, връщането на продукт, купен чрез интернет, е възможно в течение на 7 дни.

Също така еврокомисарите предлагат да се разширят гаранционните задължения по обслужването на продуктите, купени през интернет, както и да се задължат продавачите да посочват цена, която включва всички допълнителни разходи.

По данни на Европейската комисия в момента 150 милиона европейци пазаруват в интернет.
От тях само 30 милиона правят покупки в он-лайн магазини в цяла Европа. Една от целите на предложенията на ЕК е повишаването на доверието на купувачите в чуждестранните он-лайн магазини.

Тагове: