Рекорд
В последното тримесечие на 2007 г. аудиторията на интернет версиите на печатните медии в САЩ е достигнала 62.8 милиона - рекорд, откакто се води наблюдението от 2004 г. насам. През цялата минала година интернет версиите на основните вестници са четени от близо 39 на сто от цялата аудитория, включваща се в мрежата. Данните на Асоциацията на вестниците в Америка са за юзъри, които ползват компютри в работата и вкъщи. Според Ройтерс интернет версиите на американските печатни медии губят от намаляването на рекламните бюджети и техните собственици все повече се насочват към продажба на рекламна площ в мрежата. Централата на един от гигантите в бранша Hearst Corporation смята, че 2008 г. ще се окаже най-неблагоприятна за вестниците в САЩ с двуцифрен спад в приходите от реклама, пише The New York Times.
Губещи
Дългосрочните промени в индустрията, слабата икономика също вредят на рекламната дейност, най-вече във Флорида и Калифорния, където сериозното свиване на пазара на жилища е довело до значителен спад на рекламите на недвижими имоти. Например един от най-големите вестници на Hearst Corporation - The San Francisco Chronicle, губи 1 млн. USD на седмица. Като цяло приходите от реклама са намалели с почти 8%. Тази година те са с 12% под обезпокояващото ниво от миналата година, а отчетите на компаниите сочат 14-15% спад през май. Според американски експерти има голяма вероятност отделни вестници и вестникарски компании да минат на загуба, а някои дори да прекратят дейността си или да фалират. Основната дългосрочна заплаха за вестниците остава интернет, където се пренасочват големи рекламни бюджети. В същото време обаче мрежата привлича милиони нови читатели в електронните издания на вестниците.
От в. Пари
Коментари (0)