По данни от септември 2008 г., е нараснала популярността на сайтовете, където чат функциите са интегрирани с други услуги като социалната мрежа Facebook или електронната поща Gmail. Както смятат анализаторите, вградената IM услуга позволява значително да се увеличи времето, което потребителите прекарват на сайта, като взаимодействат със съдържанието по време на общуване. Това на свой ред увеличава доходите от онлайн реклама, пише Business week.

В същото време аудиторията на популярната услуга за бързи съобщения AIM на AOL е намаляла с 4% в сравнение с миналата година. Потребителите прекарват по-малко време и в ICQ, както и в QQ услуга, популярна сред китайските потребители.

Според много анализатори, традиционните услуги за обмен на бързи съобщения, които се инсталират в компютъра във вид на програми, постепенно ще загубят популярност и в скоро време ще бъдат заменени от по-удобни уеб приложения с аналогични функции.
Преди Microsoft обяви, че планира да интегрира своя месенджър, който се използва от 300 млн. души, в услугата Windows Live, заедно с електронната поща, социалните мрежи и т.н. По този начин потребителите ще могат да общуват помежду си директно от уеб страницата, без да се налага да инсталират каквото и да е в компютъра си.

Тагове: