Всички българи могат да се включат в проекта за създаването на първия глобален документален филм, който ще се режисира от холивудските светила Ридли Скот и Кевин Макдоналд и се осъществява с партньорството на LG Electronics. За да участват в инициативата Life in a Day (Животът в един ден), желаещите трябва просто да заснемат мигове от своя 24 юли 2010 година (събота) и да качат записа в YouTube на www.youtube.com/lifeinaday. Участниците, чиито кадри бъдат включени във филмовата лента, ще бъдат официални ко-режисьори. 20 от тях ще получат като награда възможността да присъстват на премиерата на филма, която ще се състои по време на един от най-престижните фестивали за независимо кино Sundance.
„Най-искрено каним българите да се включат в инициативата, защото сме сигурни, че те имат таланта и ентусиазма да покажат как изглежда Животът в един ден през техния поглед”, сподели Иван Иванов, управляващ директор на LG Electronics България и допълни „Тази идея е още едно доказателство за отпадането на границите в общуването във виртуалния свят. Част от глобалната стратегия на LG е да подкрепя тази тенденция и ние ще продължаваме да предлагаме продукти, разработени с най-новите технологии и красив дизайн, за да улесним хората да споделят своите преживявания и емоции.”
Инициативата „Животът в един ден” ще мине под продуцентското ръководство на Ридли Скот, който е познат с работата си по „Робин Худ”, „Гладиатор” и „Блек Хоук”. Видеата на феновете ще бъдат прегледани и селектирани от носителя на Оскар Кевин Макдоналд. Той ще избере най-добрите кадри и ще режисира документалния филм. Макдоналд стои зад ленти като „Последният крал на Шотландия” (Last King of Scotland), „Правилата на играта” (State of Play) и „Докосване до пустотата” (Touching the Void). През 2000 година той печели Оскар за най-добър документален филм с „Един ден през септември” (One day in September).
„Животът в един ден” наподобява времева капсула, с която ще разкажем на бъдещите поколения как е изглеждал животът на 24 юли 2010 г. Това е един уникален експеримент, който въвлича кино-индустрията и социалните мрежи в едно цяло. Надали има по-добър начин да събереш на практика неограничено количество кадри от това да поканиш за участие членовете на социалните мрежи.”, обяснява Макдоналд.
„Животът в един ден” е един от проектите на YouTube, които имат за цел да преминат отвъд познатите граници на изкуствата. Виртуалният симфоничен оркестър (YouTube Symphony Orchestra) и наскоро обявеното партньорство с музея Гугенхайм са примери за преплитането на видео платформата с класическите изкуства, а тази нова инициатива преминава в по-модерните творчески измерения на киното. LG Electronics подкрепя ”Животът в един ден” като ключова част от дългосрочната си кампания Life’s Good (Животът е хубав), за да подпомогне създаването на онлайн съдържание, което може да бъде споделено и оценено от всички потребители без географски и времеви граници.