„Тате, тате, слънцето изгрява от изток!”. Бащата програмист отговаря – „Не пипай, работи!”.

 

Текст: Емилия Кирилова

 

Летните семинари на Asbis България, един от най-големите широкопрофилни ИТ дистрибутори у нас, са типичен пример за успешна формула на обмяна на опит, създаване и поддържане на добра атмосфера на работа в дистрибуторско-дилърския канал. Първият такъв семинар се провежда през 2000-а година в Златни пясъци, след което се превръща в ежегодно събитие. С един единствен пропуск – през миналата година, когато фирмата решава да го замени с роуд шоу в страната. И изпитва на собствен гръб мъдростта на любимия ми виц за „работещото” слънце. Познавам Asbis България от почти десет години и мога да кажа, че това е дистрибуторът с най-човешко излъчване в България. Изключително земен екип, с ръководство от хора, които приемат успеха за нещо нормално, и същевременно му се радват с детски ентусиазъм, хора, на които не са чужди нито грешките на растежа, нито силата да ги признае. И в случая да зарадва партньорите си като възобнови обичаната традиция за един дълъг – 4 дневен морски уикенд, където да срещне своя собствен екип, български и чуждестранни представители на многобройните вендори, с които работи, една независима агенция за оценка на българския ИКТ пазар, и най-успешните си дилъри.

 

Програмата

Програмата е семпла и полезна – лектори от страна на Acer, Lenovo, Dell, Intel, Microsoft, Seagate, Western Digital, Saphire, Razor и Kingston представят своите виждания за пазара в рамките на 20 минутни презентации, след което се преминава към по-пряко общуване с тях на импровизирани щандове, където продуктите са изложени на живо, а представителите на вендора и съответните продуктови мениджъри в Asbis са на линия да отговарят на въпросите на дилърите. „Свободното” време, уплътнено с плаж, картинг и традиционната футболна среща София-Варна, е другата половина от събитието, в която се крие успехът му. Българите обичат да споделят опита си и в неформалните разговори се раждат идеи за справяне с трудната за всички пазарна ситуация.

 

Пазарът

Каква е тя през погледа на традиционния лектор на семинара Людмил Стойчев от CBN България? Да започнем с това, че българският ИТ бизнес е извън Топ 10 по приходи за страната, хардуерният сектор отбелязва спад 6 поредни тримесечия, някои хардуерни компании прекратиха дейността си, а кризата започна да се усеща и в софтуерния бранш. Монетата обаче винаги има две страни- от другата е фактът, че този бизнес е в Топ 3 по приход на зает (въпреки тенденцията към намалени заплати и преразглеждане на бонусните схеми), и в Топ 3 по платени данъци на зает. Относно Asbis – компанията отново е напред в тазгодишното проучване на CBN – с най-голямо доверие сред дилърите, най-много поръчки през интернет, най-добро обслужване, най-добър сервиз, номер едно по продажби на сървъри и твърди дискове  и в Топ 3 по продажби на дънни платки, видео и оптика. Препоръката на CBN към компаниите от ИТ бизнеса бе да се фокусират върху ключовите си клиенти, да търсят нови сегменти за продукти и услуги и при първа възможност да заложат на съвременни ERP, CRM и Business Intelligence системи. 

 

Тагове: