Gallery "4071"
По 17 пенса от всеки похарчен паунд от британците през първото полугодие е бил даден в интернет, сочи проучване, цитирано от BBC.Общите интернет разходи на Острова за периода възлизат на 26,5 млрд. паунда, което е ръст от 38% спрямо същия период на миналата година, според данни на групата за електронна търговия IMRG и консултантите от Capgemini.
Поскъпващите хранителни продукти и горива и кредитната криза са принудили потребителите да търсят изгодни сделки далеч от магазините на търговските улици.
Онлайн продажбите са достигнали близо 20% от общите разходи на дребно, разкрива проучването. Според него онлайн пазаруването е станало по-популярно, защото потребителите са станали по-предпазливи относно финансите си.
Кредитната криза и нарастващата инфлация засегнаха и интернет продажбите в сравнение с 2007 г., се посочва в доклада. Секторът обаче продължава да показва по-добри резултати от офлайн търговията, посочва Джеймс Роупър, главен изпълнителен директор на IMRG.
През юни продажбите на дрехи и обувки във физически магазини губят най-много, като остават без изменение или отчитат спад спрямо миналата година въпреки масовите намаления. Онлайн обаче те са големите печеливши, посочва той.
Според данните продажбите на облекло по интернет нарастват с 32%, на бельо с 37%, а на обувки с 38%. Общо 1,76 млрд. паунда са похарчени онлайн за облекло през първите шест месеца на годината, като през март е достигната рекордна стойност.
Според Майк Петевинос от Capgemini онлайн магазините са по-устойчиви на по-трудните търговски условия от физическите, допълва Investor.bg.
Коментари (0)