Каквото и да правите, не можете да игнорирате напълно социалните мрежи. През тази година те се разраснаха както никога досега - а в нейния край идва моментът да погледнем на кои успешни стратегии залагаха фирмите, които ги ползват и кое точно им донесе желаната популярност. Ето и петте най-популярни трендове за 2012 в социалните медии.
Залагане на някаква кауза
Клиентите повишават активността си в закупуването на продукти и услуги, които отразяват техните идеали. Например, ако клиентът е избрал екологичния начин наживот и „зелената" философия, той е по-вероятно да избере компания, която споделя същите ценности, независимо дали е производител на храна или електроника. Социалната медия е много подходяща и силна платформа, чрез която дадена фирма да покаже своя интерес в дадена кауза. Напоследък, определени фирми за зърнени храни и сладолед (General Mills, Ben & Jerry’s) направиха публични изказвания в полза на правата на хомосексуалистите. За да се получи обаче желаният ефект, компанията трябва наистина да вярва в дадената кауза, а не да прави театър за пред публиката.
Напливът на игрите
Повечето компании, които искат успешно промотиране или кампания в социална медия, избират да заложат на създаването на игра конкретно за нея. През тази година превръщането на различни части от стратегията на компанията в игра стана наистина популярно. Още през 2011 Милуард Браун предвиди, че това ще се пре-
върне във водещ дигитален маркетингов тренд за тази и за следващите години. Някои фирми създават собствени игрови приложения, докато други „награждават" лоялните си клиенти с награди и постижения онлайн. Много компании си дадоха сметка, че най-добрият начин да привлекат хората е да ги забавляват.
В мобилен вариант
Хората все повече влизат в социалните медии през мобилни устройства. Изследване на ComScore по-рано през тази година показа, че над 38.2 милиона хора само в САЩ използват социалните мрежи на мобилни устройства ежедневно. В глобален мащаб ежедневно има над 1 милиард активни потребители на смартфони. Ако сайтът на компанията има мобилен сайт например или специално разработено за нея приложение, означава, че хората ще имат достъп до нея моментално, където и да се намират, а компаниите могат да се възползват от това и да държат клиентите си в течение за промоции, намаления и събития.
Видео маркетинг
Онлайн видеата си остават библията на онлайн маркетинга - видео, което генерира милиони гледания, се разпростанява през социалните мрежи невероятно бързо. Видеата придават облик на всяка идея, която може да има дадена фирма, показват отдаденост на конкретни каузи и водят към успешна реклама.
Вече с над 12 милиона потребители на месец, тази социална мрежа, залагаща на визуалното и „говореща в снимки" генерира повече трафик от YouTube, LinkedIn и Google + заедно. Всичкият този трафик може лесно да се пренасочи към сайта на дадена компания. Според изследвания потребителите на Pinterest имат 72% по-голям шанс да намерят желана от тях покупка, отколкото във Facebook.