Тим Клайне иска да се изнесе от жилището си в Хамбург и естествено изписва в google.com: изгодно жилище. Първата страница с резултати съдържа преди всички финансови съвети, от които той не се нуждае, а една от датите на публикация е 10.08.1998 година.

Не само google.com, но и други водещи световни търсачки предоставят на потребителите си често информация, която или е неподходяща, или е доста стара. За съжаление все още търсачките не могат да отговарят на прости въпроси като Колко е часът? и да правят разлика между столицата Париж и Парис Хилтън (и двете се изписват Paris).

Смятаме, че глобалното търсене все още се намира в своето начало. Засега сме обхванали само 5 процента от данните в мрежата, които могат да бъдат полезни на хората., казва Кай Обербек, европейски говорител на Google. Хората много по-добре знаят какво търсят, отколкото една машина би могла да знае, допълва Обербек.
За в бъдеще обаче трябва да стане по-лесно: Не само потребителят ще се опитват да избере подходящите термини на търсене, но и търсачката ще му помага с по-подходящи изрази, казва Дороти Ритц от Microsoft. Корпорацията работи за развиването на своята търсачка Live Search в тази насока, тъй като от предварително проучване става ясно, че 40 процента от запитванията в търсачките, остават неудовлетворени или не отговорени. Пътят до желания отговор отнема от 2 до 11 минути, в зависимост от интернет доставчика ви. В бъдеще обаче резултатите в търсачките ще показват и снимки, клипове, новини, предложения за покупки или резултати от тестове, за да улеснят избирането на най-точния резултат.

На своята индийска версия Yahoo вече тества тази възможност за търсене, като предложи на индийските си потребители ново разположение на своята страница. В такъв случай, ако потърсим London Tower в yahoo.in, не получаваме досадно изброяване на резултати, а цветен микс от снимки, клипове, предложения за екскурзии и т.н.

Търсачката от утре трябва да умее да разбира и езика, подобно на софтуера за джиесеми, на Yahoo, представен в Лондон, който разпознава човешки гласове.

Oт Google също работят над нови концепции, една от които е Universal Search. С тази услуга потребителите ще получават не страници за търсения термин, но и предложения за книги, филми , новини по темата. Колкото по-голяма е възможността за търсене, толкова повече предприятия ще се опитват да рекламират. Все пак осем от десет купувачи в интернет са достигнали от виртуалните магазини през Google, казва Майкъл Дункер от Testroom, която помага на фирмите да бъдат намерени по-добре.

Текст: Любена Антонова

Тагове: