Блогосферата привлича все повече участници, като в света вече има 184 млн. блогъри, сочат данни от проучване на Universal McCann, цитирано от Investor.bg.

Най-голямата блогърска общност се намира в Китай - 42 милиона блогъра, повече от САЩ и Западна Европа, взети заедно. Оказва се, че блоговете са основна медия в глобален мащаб - 73% от интервюираните в проучването интернет потребители са чели блог. Основната тема, за която потребителите пишат в блоговете си, е личен и семеен живот.

Социалните медии оказват влияние върху репутацията на марките - 34% публикуват мнения за продукти и марки в блоговете си. 36% от потребителите пък възприемат по-положително компании, които имат блогове.

Социалните медии са глобален феномен, който се наблюдава на всички пазари, независимо от по-широката икономическа, социална и културна среда. 57% от интернет потребителите са се присъединили към социална мрежа, с което я правят платформа номер едно за създаване и споделяне на съдържание, сочат още данните.

Общо 55% от потребителите са качвали снимки онлайн, а 22% са качвали видео. Сайтовете за качване на видеоклипове достигат проникване от 83%, сочат още данните. Рекламодателите и марките никога не са имали толкова голям потенциал, какъвто предлагат брандираните приложения, съдържание и услуги, коментират анализаторите.

В проучването са интервюирани 17 хил. интернет потребители от 29 държави.

Тагове: