Според доклад на TechCrunch Apple е подобрила своите алгоритми за търсене в App Store, за да връща по-подходящи и интелигентни резултати, когато се извършва търсене по ключова дума. Промяната в алгоритмите изглежда е започнала на 3 ноември.
Досега фокусът падаше върху алгоритмите за безплатните, платените и най-касовите приложения. Сега приложенията, които ще се връщат в резултатите от търсенето, ще се класират въз основа на комбинация от контекстуални ключови думи, включително частично съвпадение на думи, както и имена на конкурентни марки. За разработчиците това означава, че когато даден потребител търси тяхно приложение, в резултатите ще се появяват и приложения от конкурентни разработчици.
Например сега, когато търсите за Twitter, приложенията от трети страни като Tweetbot и Twitterrific ще са по-често срещани в резултатите. Instagram привидно несвързано с приложението на Twitter вече няма да се появява в резултатите при търсене на Twitter.
Тези промени биха могли да означават, че Apple започва развитие на своя собствена версия на алгоритъма на PageRank.
Прочетете още: Facebook тества опция за търсене в индивидуални страници