Apple очевидно е решил да почерпи от опита на своя конкурент Amazon.
Производителят на iPhone обмисля идеята за пускането на абонамент, който да включва предлаганите от него музикална услуга, оригинално телевизионно съдържание и дигитални списания. Идеята има забележителна прилика с услугата на Amazon Prime, която предлага достъп на абонатите до музика, филми и телевизионни предавания, както и безплатна двудневна доставка на стоки, закупени на дребно от компанията.
Разграничаването на идеята на Apple от конкурентите идва от фокуса върху няколко развлекателни сектора, а не само върху видео или музика, както и липсата на услуга за доставка на стоки, подобна на Аmazon.
Първата стъпка на Apple към реализиране на идеята ще бъде пускането през следващата година на абонаментна услуга за цифрови новини, която ще съчетае приложението на Apple News с дистрибутора на дигитални списания Texture, който компанията купи през март. Услугата ще предлага неограничен достъп до различни списания срещу еднократна такса.
След това Apple вероятно ще комбинира предлагането на абонамента за цифрови новини със своето домашно видео съдържание и абонаментната услуга Apple Music, която вече достигна около 40 млн. абонати, откакто бе пусната преди три години.