След успешен бета тест, Apple обяви, че ще започне да показва реклами в App Store от сряда, 5 октомври. Рекламите ще се появяват в началото на страницата с резултати, когато iOS потребителите въведат ключова дума в полето за търсене.
Компанията твърди, че повече от 65 процента от всички изтегляния на приложения идват от резултатите от търсенето. Apple се надява, че рекламите при търсене ще помогнат на потребителите да откриват по-малко известни приложения, които те не биха намерили в класациите.
За да се предотврати популярозоране на приложения в App Store, които имат по-големи бюджети за маркетинг и които злоупотребяват със системата, Apple е въвела нов алгоритъм, който ще показва само обяви, които са свързани с търсенето от потребителя.
"Ако дадена реклама не е от значение за това, което потребителят търси, тя няма да бъде показана, независимо от това колко е готов да плати разработчика," пише в официалната страница на Apple.
Вече са разпратени имейли до разработчиците в Съединените щати, с коите те се насърчават да създават рекламни кампании за техните приложения. Apple дори предлагат 100 долара кредит за първия кръг от реклами.
Прочетете и това: Skype за iOS получи интеграция със Siri