През последното десетилетие Polaroid на практика не се бе занимавал с производството на фотоапарати и филмови ленти; вместо това компанията предпочиташе да лицензира името си за други продукти като телевизори, таблети и дори дронове. Въпреки това обаче Polaroid все още иска да запази своята марка като синоним на визията на квадратните моментни снимки. Всъщност тя го иска до такава степен, че сега настоява за лицензионни такси за милиони долари, които Fujifilm да плати.
Оказва се, че японският производител се радва на нелош успех със своята серия моментни снимки Instax, която тя налага, откакто Polaroid напусна този бизнес през 2008 г. Изтекли документи от новата съдебна битка разкриват твърдението на Polaroid, че притежава запазената марка върху ефекта “квадрат в квадрат” и че продуктите на Fujifilm са на практика идентични по отношение на формата и размерите на рамката.
В отговор Fujifilm обвинява Polaroid, че търси лесен начин да изкара пари от интелектуалната си собственост, след като се е провалила в продажбите на собствените си продукти.
Fujiflim не е единствената компания, която се занимава с моментни снимки, след като Polaroid напусна бизнеса, но е най-голямото име и съответно потенциално най-платежоспособна.