От Порше представиха първия си литиево-йонен акумулатор, предназначен за моделите Porsche 911 GT3, 911 GT3 RS и Boxster Spyder от 2010 г. Новата батерия има за цел да намали теглото на колата и така да повиши едновременно икономичността, скоростта и маневреността на автомобилите. Четириклетковият акумулатор оскъпява поршето с около 1700 долара, но идва в комплект със стандартния си близнак.

От Порше уверяват, че двете захранващи устройства имат едно и също свързване към автомобилната система. Освен съществената разлика в теглото (литиево-йонният вариант е 3 пъти по-лек), има и минимално разминаване в размерите. То се изразява в 2.8 инчово височинно предимство за стандартния акумулатор. Това, което ви е най-интересно – литиево-йонната батерия е с капацитет 18 ампер часа срещу 60-те на добрия старомоден акумулатор. Тук обаче Порше уверяват, че алтернативното им икономично решение използва цялата си енергия, докато базовото оловно устройство работи само на 30%. Компанията уверява, че литиево-йонната батерия има още едно съществено предимство – по-дълъг живот и по-лесно и бързо презареждане.

Тагове: