Едно от най-големите постижения на Стив Джобс бе, че той създаде Apple култура, която и до ден днешен носи позитиви на компанията. Apple е единствената технологична компания в света, чиито потребители остават верни за много, много дълъг период от време. Изключителна рядкост е да видите потребители използващи „iПродукти“, които да напускат платформата на “ябълката”, за да я заменят с нещо друго. В случаите, в които те преминават към платформа на друга компания (Google, Microsoft…), много често те се връщат към Apple, само няколко месеца по-късно.

Разбира се огромна роля за навиците на iPhone потребителите играе изключително качественият софтуер, който може да намерите в Apple App Store. Някои хора са почти буквално заключени в приложенията, които използват и в това няма нищо лошо разбира се. Те са свикнали с високото качество на услугите предлагани от Apple и всяка стъпка в страни, за тях е стъпка назад.

 

В скорошно проучване, проведено в Обединеното кралство, са били зададени въпроси към 2000 iPhone потребители и повече от половината от тях признават, че имат "сляпа лоялност" за Apple като марка.

Според подробните резултати: „78% не могат да си представят да имат различен вид смартфон. 52% казват, че са били силно впечатлени от iPhone. 54% преди това са имали iPhone, а когато са били попитани „Защо са купили втори?“ - 37% са отговорили, че причината е iOS. 28% пък казват, че iPhone е най-добрият смартфон за тях, а 25% са отговорили, че това се дължи на факта, че приятелите и членовете на семейството им също имат iPhone-и и те са искали да запазят специфичните функции на Apple, като например FaceTime."

По отношение на тези, които преминават към iPhone, проучването разкрива, че: 17% от анкетираните са преминали към сегашният си iPhone от BlackBerry, 14% идват от Nokia, 9% от Samsung, 4% от HTC, и само 2% от Sony.

 

Все пак това е една малка извадка от целия пазар във Великобритания, а и по света навиците и предпочитанията на хората варират в големи граници. Има хора, които все още предпочитат добрите стари не толкова умни телефони, с които могат да бъдат спокойни за живота на батерията си за поне една седмица. Също така разликите има и на база платежоспособност, защото дори някои хора да искат да се сдобият с iPhone, то техните финанси не позволяват това да се случи толкова лесно.


А вие вярвате ли „сляпо“ във вашата марка смартфон? А знаете ли, че в нов доклад се твърди, че в Apple разработват "iAnywhere" продукти?