Ако често срещате марката Samsung в ежедневието, то за това си има причина – рекламният бюджет на южнокорейския гигант е с размерите на външния дълг на една малка държава.
През 2016 г. компанията е похарчила 10.2 милиарда долара за реклама, което е увеличение с цели 24 процента спрямо предната година. Другият голям конкурент от страната, LG, е дал за реклама 3.6 милиарда долара, което е увеличение с 15 процента спрямо 2015 г.
Според експерти едно от възможните обяснения за скока в разходите за реклама е желанието на Samsung да запази високия интерес към своите смартфони въпреки ситуацията около Galaxy Note 7 миналата есен. На свой ред LG харчи най-много за рекламата на домашни електроуреди. Така например една от най-скъпите реклами на LG за миналата година е тази на новата серия OLED телевизори, излъчена по време на Superbowl. От другата страна е Apple, която от миналата година не обявява публично бюджета за реклама. Последните данни бяха за 1.8 млрд. долара, но това беше преди година.
Очакванията са, че и двете корейски компании ще продължат с агресивния маркетинг през тази година.