На изложението Art Basel Miami Beach бяха представени няколко странни роботизирани кучета, оборудвани с хиперреалистични силиконови лица на известни публични личности като Илон Мъск, Джеф Безос и Марк Зукърбърг.
Тези машини се разхождат в оградена зона, правят снимки на света около тях и от време на време преминават в комично абсурден „режим на изхождане“, по време на който изхвърлят малки печатни произведения на изкуството от задната си част.
Дигиталният артист Beeple (Майк Уинкелман) представи тази провокативна инсталация, наречена Regular Animals.
Всеки робот произвежда отпечатъци в стил, свързан с лицето, чието лице носи – например, поп-арт теми за кучето на Уорхол или кубистични изображения за версията на Пикасо – а някои отпечатъци също са свързани с NFT чрез QR кодове.
Beeple е проектирал произведението като коментар за това как съвременните възприятия все повече се формират от технологични магнати, алгоритми и дигитални платформи, а не от традиционни художници. Инсталацията, която съчетава хумор, дискомфорт и социална критика, предизвика силни реакции от посетителите и бързо продаде по-голямата част от тиража си по време на VIP прегледа на панаира.
Инсталацията Regular Animals на Beeple в Art Basel Miami Beach изглежда разширява границите на дигиталното изкуство, като съчетава роботика, сатира и социален коментар в една единствена среда, наподобяваща представление.

Един дилър, който пожела да остане анонимен, описа произведението като декадентско – не в смисъла на хайвера и шоколадовия кейк, а в смисъла на морален и културен упадък. Според специализирания сайт Art News, спектакълът просто "се подмазва" на публиката, избягва сложността и прикрива повърхностните идеи зад технологична помпозност.
Движенията на роботизираните кучета са умишлено тромави, създавайки тревожен контраст между познатия вид на лицата им и механичното поведение на телата им. Периодично кучетата спират, за да сканират стаята, като правят снимки, които захранват алгоритми, които генерират отпечатъците, които по-късно изхвърлят. Актът на „изхождане“ на изкуство е умишлено абсурден, като се подиграва с това колко лесно се произвежда, консумира и изхвърля цифровото съдържание в днешната медийна екосистема. Beeple обяснява, че проектът отразява неговата загриженост за това как милиардерите, платформите и нововъзникващите системи за изкуствен интелект влияят по фин начин върху начина, по който хората възприемат реалността, често оформяйки общественото мнение повече, отколкото традиционното изкуство или журналистиката биха могли някога.
Когато кучето на Зукърбърг най-накрая създаде изображение, тълпата реагира с нещо, близко до екстаз. В една година, изпълнена с опасения относно изкуствения интелект, автоматизацията и нарастващата сила на платформите, които оформят нашата реалност, Beeple сякаш е създал перфектната визуализация за тази културна тревога.
Снимка: Pexels/Regular Animals
Виж още: Цената на iPhone Air се срина наполовина, 1ТВ моделът губи най-много