Днес се случи нещо много интересно - компанията, занимаваща се с производство на спортни стоки и услуги Under Armour (UA), обяви, че е придобила две софтуерни компании - MyFitnessPal и Endomondo. Те вече са част от UA, давайки на производителя нови възможности за развитие на фирмените му приложения MapMyFitness и UA Record. Според Under Armour след придобиването вече имат потребителска база от над 120 милиона души и "най-голямата дигитална здравна и фитнес общност".

MyFitnessPal добавя 80 милиона потребители, а Endomondo добавя още 20 милиона към UA, като 80% от тях са извън САЩ. Това осигурява солидно присъствие извън САЩ, както и платформа, позволяваща разширяване.

Кевин Планк, председател и главен изпълнителен директор на Under Armor, казва:

"Under Armour демонстрира световно лидерство в здравните и фитнес иновациите и се разраства значително с добавянето на Endomondo и MyFitnessPal. Продължаваме да предефинираме и издигаме свързаните фитнес изживявания за милиони хора по целия свят."

Засега екипите и на двете придобити от Under Armor софтуерни приложения - Endomondo и MyFitnessPal - ще продължат да функционират нормално и няма да се местят от техните съществуващи офиси. Условия и подробности по сделката не бяха оповестени.

Този ход на Under Armour е категорично насочен срещу конкурента Nike, който по-рано се отказа от своите хардуерни амбиции, за да се съсредоточи върху софтуера.

В същото време Under Armor продължава да се интересува от хардуера, тъй като на CES 2015 обяви партньорство със смартфон производителя HTC.