През последните няколко години Apple създава високобюджетни филми, с които иска да се конкурира с най-доброто, което предлагат традиционните холивудски студия, и ги пуска в кината, за да стимулира продажбите на билети и наградите.

Според доклад на Bloomberg това скоро ще се промени. В статията се твърди, че Apple преосмисля филмовата си стратегия след няколко касови провала като „Аргил“ и „Наполеон“.

Компанията вече е отменила широкото разпространение в кината на един от своите филми - „Вълци“ с Джордж Клуни и Брад Пит. Повечето други предстоящи високобюджетни филми на Apple ще бъдат пуснати само в няколко киносалона, което предполага, че планът е за да се осигури възможност за получаване на награди, но не и за да се напълнят салоните.

Освен това Apple планира да се откаже от супербюджетните филми и да съсредоточи портфолиото си върху десетина филма годишно с по-нисък бюджет. Планира се само един голям високобюджетен филм да бъде пуснат по кината: F1. Как ще се представи този филм, може да бъде от значение за бъдещите промени в стратегията на Apple.

В доклада се отбелязва, че Apple не е единственият стрийминг играч, който променя стратегията си. Netflix намалява разходите и въвежда повече собствени филмови продукции, а Amazon се опитва (засега неуспешно) да произвежда по-голям брой филми годишно, но със смесица от онлайн и кинопремиери. В доклада се посочва също така, че веригите киносалони изпитват все по-голям финансов натиск, тъй като общите продажби на билети не са достигнали нивата си отпреди пандемията въпреки перидоични хитове като Inside Out 2 и Deadpool & Wolverine.

Кината разчитат на имена като Netflix и Apple да осигурят филми, но тези надежди могат да бъдат попарени, ако медийните компании продължат да се отдръпват. В по-голямата си част технологични компании като Apple и Amazon са имали повече късмет с телевизионни сериали, отколкото с игрални филми.

Снимка: Unsplash

Виж още: Nvidia вероятно не мисли за геймърите, тъй като RTX 5080 има само 16 GB VRAM