
Netflix планира да достигне пазарна капитализация от 1 трилион долара до 2030 г., съобщи тази седмица The Wall Street Journal (WSJ), позовавайки се на анонимни лица, които са присъствали на „годишна среща за преглед на бизнеса“, проведена от Netflix през март. Настоящата пазарна капитализация на Netflix е близо 400 млрд. долара.
Съобщава се, че Netflix комбинира целите си за пазарна капитализация с планове за удвояване на приходите в рамките на същия период от време. За 2024 г. Netflix е отчела 39 млрд. долара приходи, което означава, че компанията цели да повиши годишните си приходи до 78 млрд. долара за пет години.
В сравнение с предходните пет години приходите на Netflix са нараснали с 93.5% от 2019 г. (20.16 млрд. долара) до 2024 г. Този период от време обаче представляваше различен пазар, на който броят на абонатите на стрийминг услуги нарастваше бързо и Netflix се сблъскваше с по-малка конкуренция, отколкото днес. Целите за приходите на Netflix до 2030 г. обаче зависят и от рекламния бизнес на компанията - нещо, което липсваше на Netflix през 2019 г.
Позовавайки се на анонимни лица, присъствали на срещата на Netflix през март, WSJ съобщава, че Netflix планира да спечели 9 млрд. долара от продажби на реклами до 2030 г. Netflix не е оповестявала приходите от реклами, откакто стартира абонаментното си ниво за реклами през ноември 2022 г. Въпреки това eMarketer изчисли, че Netflix ще реализира над 2 млрд. долара приходи от реклама в САЩ през тази година.
Netflix ще се опита да разшири рекламния си бизнес, като накара повече хора да се абонират за рекламното ниво, което е най-евтината опция за абонамент. Но през следващите пет години от решаващо значение ще бъдат и допълнителни методи за увеличаване на приходите от реклама, включително показване на повече събития на живо. Събитията на живо принуждават всички зрители, включително и тези с абонамент без реклами, да гледат реклами.
Netflix също така ще се стреми да поеме по-голям контрол върху приходите от реклами, свързани с нейната платформа, като използва собствена рекламна технология. Откакто стартира своето рекламно ниво, Netflix до голяма степен разчита на Microsoft за рекламните технологии. Предполага се, че този месец Netflix ще пусне своя собствена технология - платформа от страна на предлагането и рекламен сървър, наречен The Netflix Ads Suite. Компанията е обсъждала потенциално въвеждане на нови рекламни формати, като например реклами на пауза, като същевременно поддържа натоварването на рекламите на четири минути на час със своята технология. Колебливите тарифни планове на президента на САЩ Доналд Тръмп обаче предизвикаха несигурност у рекламодателите и се очаква да навредят на рекламния пазар през следващите месеци и години.
Ако Netflix постигне целите, за които съобщава, тя ще бъде първата, която ще се присъедини към клуба на стойност 1 трилион долара единствено чрез бизнес, свързан със стрийминг. Понастоящем клубът е съставен предимно от технологични марки, включително две компании, които притежават конкуренти на Netflix: Apple и Amazon.
Netflix е най-вероятният кандидат от стрийминг лидерите, който потенциално може да влезе в този доходоносен клуб. Понастоящем компанията изпреварва всички останали доставчици на видеострийминг, включително Amazon Prime Video и Disney+, по отношение на приходите и печалбите. Някои стрийминг бизнеси, включително Apple TV+ и Peacock, все още не са печеливши.
Снимка: Unsplash
Виж още: С магията на DolphinGemma може да разговаряте с делфини чрез ИИ