Италиански производител на луксозни автомобили представи новото си безпрецедентно спортно предизвикателство в света на ветроходството, което съчетава състезателните традиции с технологичните иновации.

Очаква се яхтата Hypersail на Ferrari да бъде върховният израз на постиженията в сферата на издръжливостта. Тя има за цел да създаде изключителна платформа за изследвания и развитие, фокусирана върху офшорното ветроходство.

Проектирана от френския морски архитект Гийом Вердие, яхтата представлява и голямо морско постижение: новаторски 30-метров прототип на летящ океански състезателен еднокорпусен кораб, който ще стабилизира полета си върху три допирни точки.

Планът е плавателният съд да се движи изключително с енергия, произведена от платната.

Корабът ще се превърне и в платформа за тестване на нови технологии. Понастоящем яхтата се строи в Италия и е планирано да бъде пусната на вода през 2026 г., след което ще премине първоначалните си морски изпитания.

"Hypersail е ново предизвикателство, което ни подтиква да преминем отвъд границите си и да разширим технологичните си хоризонти. В същото време то напълно съответства на традициите на Ferrari, като черпи вдъхновение от нашия суперавтомобил, трикратен победител в "24 часа на Льо Ман". Проектирането на яхта за офшорни състезания е може би най-висшият израз на издръжливостта", казва председателят на Ferrari Джон Елкан.

30-метровата яхта ще бъде и първата от този размер в света, която е напълно енергийно независима. Ferrari разкри, че яхтата ще плава със система за управление на полета, разработена на базата на опита, придобит в автомобилния сектор - използвайки аеродинамични и структурни изчислителни процеси, предназначени да гарантират производителността и безопасността на еднокорпусен кораб, който ще се издига над океана за продължителен период от време - без спиране, без питстопове и без каквато и да е външна подкрепа.

Търсенето на напълно оригинални решения, приложени в света на мореплаването, доведе до подаването на девет патента, като в момента се разработват още шест. Приносът, който стремежът към максимална производителност в морето дава за развитието на спортните автомобили на именитата компания, е също толкова значителен, се казва в съобщение за пресата.

Ferrari подчерта, че еднокорпусният автомобил е проектиран да работи изключително с помощта на възобновяеми енергийни източници, включително слънчева, вятърна и кинетична енергия.

На борда няма двигател с вътрешно горене и цялата енергия, необходима за работата на системите за управление и движение на фолиото, кила и руля, както и на пълния набор от бордови компютри и инструменти, трябва да се генерира автономно по време на плаване.

Снимка: Unsplash/Ferrari

Виж още: Компанията зад първия хуманоид барман търси 1.2 млрд. долара, за да създаде следващия ви коктейл

 

Тагове: