Текст: Тони Димитров.

Излишно е да засипвам със суперлативи свръхуспешния модел на Audi, превърнал се в символ на компанията. Ще спомена само, че в момента A6 е най-продаваният луксозен седан и конкурентите му са останали доста зад него в това отношение. Само за 2007 година от модела са продадени над 234 000 броя, което му отрежда внушителните 37% пазарен дял. Това е сериозно постижение, предвид жестоката конкуренция в този клас, породена най-вече от моделите на други две небезизвестни немски марки. От Audi обаче са решили да не се осланят на постиженията си дотук, а да предложат на клиентите си новости както във визуален, така и в технически аспект, събрани в цялостния фейслифт на A6, анонсиран през август от компанията.

Светлини и цветове
Промените в екстериора са умерени. Дизайнерите са решили да не променят драстично наложилият се като супер успешен изглед на автомобила. Все пак обновленията са доста и се забелязват отдалече. Предницата е претърпяла лек, но цялостен редизайн. Долната и горната част на решетката са слети в едно цяло, което придава наистина уникален вид на лицето на А6. Бронята е с по-остри черти от преди, а долната й част е с разчупен дизайн, подчертаващ допълнително гореспоменатата цяла решетка. Фаровете също са променени, като превърналите се в отличителен белег на моделите на Audi LED светлини вече са с 6 светодиода. Освен тях, като опция се предлагат и системите Adaptive light и Dynamic cornering light, оптимизиращи осветяването на пътя при завои, както и електронен асистент, превключващ автоматично между къси и дълги светлини при нужда. Широкият дифузер в долната част на бронята, хромираната лайстна и новите, по-тесни и издължени светлини пък характеризират промените в задната част на фейслифта на A6. Ексклузивно за новата версия ще се предлагат и нови 5 цвята на екстериора, между които могат да избират клиентите в добавка към досегашните 8.

Лукс и комфорт
Просторният интериор с изчистени, елегантни линии и безупречна изработка, характерен за A6, естествено присъства и в обновения автомобил. Седалките са свръхкомфортни, като особено внимание е обърнато на удобството на пасажерите на задните места. Шумът в купето е сведен почти до нула, благодарение на шумоизолиращите материали, внедрени в шасито и салона. Хромирани и алуминиеви елементи присъстват обилно по таблото, централната конзола и панелите на вратите, и придават задължителната за модела допълнителна нотка спортно усещане.

Мощност и икономичност

Гамата от двигатели е впечатляваща, което и едно от най-силните оръжия на А шестицата в борбата с конкуренцията. 6 бензинови и 4 дизелови мотора са на разположение на клиентите. Бензиновите започват от малкия 2.0 TFSI четирицилиндров двигател и стигат до внушителния 4.2 FSI V8. 6-те агрегата разполагат с мощност в диапазона 125-257 кВ (170-350 к. с.). Двата нови 2.8-литрови FSI мотора (140 кВ [190 к. с.] и 162 кВ [220 к. с.]) могат да се похвалят и с иновативната Audi Valvelift System (AVS), която оптимизира работата на клапаните, с което пряко влияе върху мощността и разхода на гориво.
Четирите TDI двигателя са последна дума на технологиите в жанра. Common rail системата с пиезо инжектори впръсква горивото под налягане от 1800 бара, поради което ефективността на агрегатите е изключително висока. Гамата тук се състои от два 2-литрови мотора, 2.7-литров и 3-литров с мощност от 125 кВ (170 к. с.) до 176 кВ (240 к. с.)
Независимо дали са съчетани с ръчна, типтроник или автоматична трансмисия, и дали автомобилът е с предно предаване или quattro 4х4, двигателите от цялата гама са дотолкова усъвършенствани, че средния разход на гориво е намален с до 15% спрямо старите мотори, докато отличните динамични качества са запазени и дори подобрени.

Асистент до асистента
Audi A6 разполага с редица полезни функции, достъпни като опции при закупуването му регулируемо въздушно окачване с три степени, система за следене на налягането в гумите, индикация коя е оптималната предавка при текущите обороти (ръчната и типтроник трансмисии), Audi side assist, Lane assist, парктроник, круиз контрол с радар за дистанция и гордостта на Audi Multi Media Interface system (MMI), която обхваща CD/DVD/mp3/TV и навигация, управлявани от интуитивни контроли върху централната конзола и ярък 7-инчов цветен дисплей.

Тагове: