Индустрията като цяло е в много лошо състояние, като освен това има допълнителен натиск от автомобилния пазар, а и от правителствата на големите страни, за да отговарят по-мащабните компании на определени изискания за емисии на СО[sub]2[/sub].
Томас Вебер, шеф на изследователския отдел в Daimler, подчертава обаче, че не е задължително развиването на подобни технологии да бъде толкова скъпо. Самият той наскоро апелираше към представителите на автомобилната индустрия, за да се постигне по-бързо развитие. Фактът, че големи конкуренти като BMW и Daimler са се споразумели, вероятно означава, че апелът му е бил чут.
Наскоро подобно изказване имаше и от страна на шефа на аналогичния отдел в BMW - Клаус Дрегер. По време на Световния автомобилен конгрес на FISITA той представи гледището си. Дрегер смята, че при обединението с цел намаляване на разходите могат да се включат не само автомобилни компании.
"Борбата да се ползва по-малко от конвенционалното гориво е жестока, затова трябва да си поделяме разходите - това не е проблем само на автомобилната индустрия", казва Дрегер.
Вебер от Daimler казва: "Нужна е хармонизация на законите за емисиите в Европа, САЩ и развиващите се пазари като Китай. В момента те са различни, а ние бихме казали, че това е пълна глупост."
Daimler се подготвят с поне няколко електрически автомобила за следващите няколко години. Няма да липсват и хибриди. Дори се надяват до 2015 година 20 % от произвежданите модели на Mercedes да бъдат хибриди.
BMW аналогично развиват своите планове за хибридни и електрически автомобили - с X6 ActiveHybrid и хибридния 7-Series. Въпросните модели от Мюнхен би трябвало да се появят на автомобилното изложение в Париж идния месец, пише Actualno.
Коментари (0)