
Според пазарни анализатори през първото тримесечие на годината Apple TV+ държи 8% от пазара на стрийминг в САЩ. Това е същият дял, който е имала преди година, което показва, че напоследък Apple изпитва затруднения да изпреварва своите съперници.
Човек би си помислил, че три месеца нови епизоди на мегахита Severance биха увеличили пазарния дял на Apple TV+, но той получи само малък скок спрямо предходното тримесечие.
Все пак това не означава, че броят на абонатите на видеоуслугата на Apple не расте. Докато делът ѝ на пазара е доста статичен, размерът на целия пазар на стрийминг услуги продължава да се увеличава.
Severance е най-големият хит в историята на Apple TV+, но далеч не е единственият. През 2024 г. нейният научнофантастичен сериал Silo остана в списъка на 10-те най-гледани стрийминг сериали през целия период на втория сезон. Комедията Shrinking също привлича голяма аудитория, както и Dark Matter и това са само няколко от многото примери.
Те са достатъчни, за да може Apple TV+ да изгради немалък дял от американския пазар на стрийминг. Според новите данни, публикувани в четвъртък от JustWatch, през първите три месеца на 2025 г. той е представлявал 8% от общия обем. Това е с един процентен пункт повече от предходното тримесечие - вероятно като ефект на Severance, - но е равно на пазарния дял на Apple през първото тримесечие на 2024 г.
За да сме обективни, налице е дългосрочен растеж. Още през 2021 г. Apple TV+ имаше само около 4% от американския пазар, след като услугата стартира в края на 2019 г. Но по същество той е достигнал плато през последната около година.
Въпреки това общият брой на абонатите на всички стрийминг услуги продължава да расте. В световен мащаб този общ брой се е увеличил с 64% между 2020 и 2023 г. Въпреки че делът на Apple в общия брой не се е подобрил много, защото самият общ брой продължава да се увеличава, абонатите на TV+ също продължават да се увеличават. Това вероятно е причината главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук да не възразява повече, че Apple TV+ губи около 1 млрд. долара годишно.
Делът на Apple TV+ на пазара за стрийминг в САЩ не се е променил значително през последната година, а същото важи и за всички негови конкуренти. През първото тримесечие на 2024 г. водещите услуги бяха Amazon Prime Video, Netflix, Max и Disney+. Година по-късно те остават в същия ред според данните на JustWatch.
През последното тримесечие на Prime Video се падат 21% от пазара в САЩ, което е с един процентен пункт по-малко в сравнение със същия период на 2024 г. Netflix е контролирала 20% от пазара, а Max е била с 13%, като и двете са намалели с по един процентен пункт. С 12% Disney+ се отличава с ръст от един процентен пункт.
Макар че Apple TV+ не успява да разтърси пазара на стрийминг услуги, това не може да направи и никой друг.
Снимка: Unsplash
Виж още: ИИ функцията Buy for Me на Amаzon ще пазарува за вас и от други сайтове