Facebook обяви, че е направила своите статии от платформата Instant Articles съвместими с конкурентните уеб стандарти за публикуване като Google AMP и Apple News. По този начин издателите могат да пуснат своите незабавни статии в почти идентични версии и за други платформи, което в крайна сметка улеснява всички страни.

Според някои анализатори това е мълчаливо признание от страна на Facebook, че нейната платформа за незабавни статии не е толкова популярна, колкото конкурентните платформи. Ако Facebook си гарантира, че всеки публикува еднакво за всички платформи, то няма да се притеснява от Google или Apple.

Разбира се, това не е единствената цел на Facebook. Подобно на много аспекти на медийния бизнес през последните три десетилетия, бъдещето на публикуването в мрежата в момента не се решава от журналистическите организации, а от технологичните компании зад социалните мрежи, които събират и разпространяват информация.

Докато последиците за новинарските организации ще са монументални, това е от решаващо значение за самия характер и бъдещето на интернет. Google генерира по-голямата част от приходите си от уеб реклама и иска хората да продължат да използват търсачката. Така че тя ще продължил да развива AMP статиите. Facebook от своя страна е място, в което всички публикуват съдържание, било то обикновени граждани или новинарски организации. С възможностите на живите излъчвания на видео всеки един от нас е своеобразен новинарски източник. Всичко това означава, че контролът на потока от съдържание е ключов момент за компании като Facebook и Google.

Тагове: