Нова образователна кампания на Facebook цели да повиши предпазливостта на потребителите спрямо личните им данни. Още преди официалното представяне на новата законова рамка на Европейския съюз за предпазване на данните, социалната мрежа разкри своите нови „принципи за поверителност“, а също така ще добави специални видеа, които да обучават потребителите как да управляват рекламите, които виждат, да трият стари постове и да са наясно какво се случва с личната им информация след закриване на потребителския им профил. Тези видеа ще бъдат извеждани в новинарския поток на Facebook.
Според Общата регулация за защита на данните на Европейския съюз (GDPR), всяка компания трябва да осигури на потребителите си ясни права и контрол над изваждането и изтриването на техни лични данни. От компаниите се изисква и да докладват за всяко нарушаване на поверителността в рамките на 72 часа. Принципите за поверителност на Facebook не са същото като условията за ползване на платформата – те са мерките, които тя се задължава да спазва така, че да пази вашите данни, да ви покаже как да ги управлявате и да подобри инструментите за това. Образователните видеа пък ще ни върнат към информацията, която вече е публикувана в Privacy Basics секцията на социалната мрежа. Към момента Facebook все още се бори с разпространението на фалшиви новини, а най-скорошният опит да постигне успех с това е приоритизирането на постове на приятели пред тези на медии.