От Ford Motor са заявили, че може да продадат подразделението си Volvo единствената останала европейска марка на компанията, съобщи Bloomberg. Днес американският производител на автомобили трябва да представи план за оцеляване на сектора пред законодателните органи на САЩ.

Анализът на опциите пред Volvo вероятно ще отнеме няколко месеца, се казва в съобщението на Ford. Евентуалната продажба на шведското подразделение ще приключи продължилата две десетилетия стратегия на диверсификация на щатската компания чрез закупуване на европейски марки.

Volvo беше в центъра на неуспешната стратегия на Ford да генерира една трета от печалбата си от луксозни автомобили.

Миналата седмица пък стана ясно, че General Motors планира да се раздели с четири от своите марки заради кризата, сред които е и другият голям шведски автопроизводител - SAAB. Другите три марки са Hummer, Saturn и Pontiac.

Ford, General Motors и Chrysler ще представят план, който трябва да покаже защо им е необходима финансова помощ от правителството.


Тагове: