Тази седмица Google добави флаг, наречен fact check, който стои на някои от резултатите в търсачката. Ако търсите новина и искате да знаете дали информацията в нея е проверена за истинност и точност, то търсете именно знака за fact check.
През октомври Google представи такъв инструмент в Google News в няколко държави. Но сега компанията разширява използването на маркера в търсачката, както и в Google News във всяка държава, в която се предлага.
Справянето с проблема с фалшивите новини е жизненоважно за големите технологични компании. Ако те са „наводнени“ с невярна информация, тогава потребителите биха спрели да използват услугите им, което директно ще рефлектира върху бизнеса им. Facebook също се опитва да ограничи фалшивите новина чрез добавяне на етикети за проверено съдържание.
Що се отнася до фактическите проверки на резултатите от търсенето на Google, компанията казва, че тя не може да даде един окончателен отговор за всяко твърдение. Понякога проверките на фактите, извършени от различни организации, могат да водят до различни заключения.
"Въпреки че понякога фактите водят до различни заключения, смятаме, че ще е полезно за хората да разберат степента на консенсус около дадено твърдение, за да имат ясна информация, за която източниците са напълно убедени", казва Джъстин Козлин. "Вярваме, че с проверките за факти, хората по-лесно ще преглеждат и оценят тези факти и ще вземат собствени информирани становища.“