Hyundai представи новото си поколение дизелов двигател R-Engine. Производството му ще започне още през следващата година във варианти с обем 2,0 и 2,2 литра. Двигателят ще се вгражда в следващото поколение на модели Tucson и Sonata от 2009 г.

Новият 4-цилиндров дизелов двигател в двата си варианта ще предлага водещи за класа си показатели. Вариантът 2,0 литра развива мощност 184 к.с. и максимален въртящ момент 392 Нм. По-големият мотор 2,2 литра развива 200 к.с. и 436 Нм въртящ момент. С тези показатели R-Engine превъзхожда всички европейски двигатели в този клас, дори превъзхожда повечето V6 двигатели.

R-Engine на Hyundai доказва, че дизеловите двигатели стават все по-чисти, все по-мощни и все по-икономични, така че очакваме търсенето им на световните пазари да се повишава. С новото поколение дизелови двигатели Hyundai е готов да посрещне изискванията на клиентите, казва д-р Хюн Сун Лий, президент на отдела на Hyundai за разработки и корпоративни изследвания.

R-Engine има 16 клапана и използва трето поколение на системата common-rail, при което горивото се впръсква в цилиндрите под налягане 1800 бара. Дюзите имат пиезо-кристални клапани за по-прецизно впръскване на горивото. Турбокомпресорът е електронно контролиран с променлива геометрия. Изцяло алуминиевият двигател има ангренажна верига за по-добра надеждност. Моторът е снабден с филтър за сажди и благодарение на него отговаря на екологичните норми Евро5, които предстои да влязат в сила, съобщава агенция Speed-Press.

Тагове: