Текст: Д. Донев

Когато заговорим за байкове в категорията суперспорт и се спомене името Suzuki, всички веднага се сещат за уникалната Hayabusa, самият GSX-R 1300. Страховитият, смазващ и непокорен 1300-кубиков вариант от серията GSX-R, който е ултимативното предизвикателство пред всеки един мотоциклетист, ненаситен на адреналин и риск било то на пътя или на пистата.

Но този път няма да цъкаме с езици пред лудите скорости и безумния рев на Hayabusa, а ще насочим поглед към по достъпния и симпатичен среден клас, където Suzuki се завръщат (според мнозина триумфално), представяйки тоталното оптимизирана 600сс модификация на спортния GSX-R клас. По-малкият работен обем е особено предизвикателство за инженерите от японската фирма, тъй като трябва да намерят този толкова труден баланс между цена, скорост и възможности.

Японците наистина са вложили много труд и старание, концентрирайки се върху шасито и двигателя, като освен това са обърнали необходимото внимание на ключови компоненти като подобрено окачване, оптимизирана електроника и спирачна система.

На практика всичко при GSX-R е ново или основно преработено. Нова електронна система за впръскване на горивото, нови бутала от алуминиева сплав, пригодени да работят при по-високи нива на компресия (12,8:1), нови иридиеви свещи и формата на горивната камера. Прибавете към това новите ауспуси, изпускателната и системата за управление на празния ход. Интерес представлява електрониката на този модел, (с оперативна памет от 1MB почти като миникомпютър), която ви дава възможност да регулирате мощността и характеристиките на машината, като имате три възможни режима в зависимост от пътната обстановка и начина на каране. Пипнато е навсякъде, наистина. Нов съединител, резервоар с нова форма и увеличен обем (17 литра), титаново обърната предница ярки, нови фарове и разбира се нов, още по-агресивен, но доста привлекателен дизайн (тук вече е въпрос на вкус и индивидуална преценка на всеки мотоциклетист) още и още.

Иначе GSX-R 600 си остава по основна спецификация същият работен обем 599cc, водно охлаждане, 4 цилиндъра и 16 клапана. Или още по кратко, разполагате с мотоциклет, който осигурява 124 конски сили при 163 кг собствено тегло. Изводите може да направите сами.

Тагове: