В Land Rover започнаха тестове в реални условия на дизелова хибридна технология. Целта й е рязко да се намали нивото на вредни емисии, като същевременно се запазят офроуд способностите на автомобилите Land Rover.

Хибридната технология ERAD Diesel Hybrid се тества с автомобил Freelander 2, но е така разработена, че да може да се използва в повечето модели на компанията. Разработката на хибридната технология е част от многомилионен проект, наречен - Terrain Technologies, субсидиран от английското правителство. В същия проект се разработват и редица други технологии, които да спомогнат за намаляване на вредните емисии на съвременните автомобили. Още от следващата година всички модели Freelander 2 с ръчни скоростни кутии ще получат система start-stop за изключване на двигателя при спиране на светофар.

Хибридната технология ERAD Diesel Hybrid се разработва така, че да намали драстично вредните емисии. Съвременните бензинови хибриди са съвсем малко по-икономични от модерните дизели, така че Land Rover е избрал да направи дизелов хибрид. Хибридът може да се движи само на електроенергия, чрез дизеловия си двигател или чрез комбинация от двете. Основна част от нея е задният мост Electric Rear Axle Drive (ERAD), който в комбинация с предното предаване от двигателя с вътрешно горене всъщност дори подобрява офроуд възможностите на автомобилите Land Rover.

Технологията ERAD Diesel Hybrid намалява CO[sub]2[/sub] емисиите на автомобилите с около 20%, а в реални условия при движение в града до 30% уточнява агенция Speed-Press.

Тагове: