Gallery "5013"
Според данните на Асоциацията на производителите на автомобили и техните оторизирани представители в България (АПА) за първите 9 месеца на 2008 г. у нас са продадени 44 490 превозни средства, което отговаря на ръст от 18,3% в сравнение със същия период на 2007 г. От тях 41 166 са леки и лекотоварни автомобили, 3324 камиона и автобуса. Купени са и 551 мотоциклета.Пазарът на леки и лекотоварни автомобили отчита ръст от 6881 продажби в сравнение с 2007 г. до 41 166 бройки. Това е с 15,9% повече. Най-продаваната марка на пазара у нас продължава да е Opel с 4359 реализирани коли, или с 1448 повече от 2007 г. На Opel се пада 10,6% от пазара на нови автомобили, а ръстът за една година е 49,7%. Втора по продажби е Toyota (4061 коли; 9,9% пазарен дял), която отчита спад от 2% в сравнение с рекордните си продажби през миналата година. На трето място на пазара се затвърди Volkswagen (3644; 8,9%), което отчита забележителен ръст от 29,2%. На четвърто и пето място на пазара са марките Peugeot (3175; 7,7%) и Ford (3157; 7,7%). Peugeot отчита съвсем малък ръст от 139 автомобила (4,6%), а пък Ford е продал със 180 коли по-малко от 2007 г. (-5,4%). Dacia Logan продължава да е най-продаваният автомобил в България, отчитайки ръст от 29% за една година с 2764 реализирани коли.
Най-голям е ръстът в продажбите на камиони и автобуси 3324 за първите 9 месеца на годината, или с 1231 повече от същия период на миналата година. Най-продаваната марка в този сектор е Mercedes с 1163 реализирани транспортни средства.
С 20,8% се е увеличил пазарът на мотоциклети у нас до 551 бройки. Най-продаваната марка е Peugeot с 29,8% пазарен дял и 219 реализирани мотоциклета, информира агенция Speed-Press.
Коментари (0)