Връзката между двата модула, този в каската и този под седалката, е от типа на безжичния Bluetooth, липсва механична връзка и оставя на моториста пълната свобода на движението. Системата може да разпознава до пет различни каски, например тази на водача и тази на пасажера. Отварянето става първо при каската на пилота, след което възглавницата се отваря и на пътника зад него. Обявената издръжливост на батерията, поставена в каската, е около 28 часа, докато модулът под седалката се захранва директно от акумулатора на мотора.
Рисковете от несвоевременно избухване на еърбега, например при качване върху тротоар, са отстранени. Специален алгоритъм изчислява точно кога да започне активацията. Най-честият случай са бързото ускорение или намаляване, породени от сблъсък с друго превозно средство. Т.е. ако моторът е спрял и бъде ударен отзад, въздушната възглавница се отваря, за да предотврати т. нар. камшичен удар и да не се счупи вратът на моториста. Същото важи и за фронтална катастрофа.
Каската е с тегло 1850 грама и е направена върху базата на модела NZI. Иновативният продукт вече се продава в Испания, а от тази седмица и във Франция, съобщава Speed Press.
Коментари (0)