Седалките с високо ниво на ергономичност вече имат дълга традиция в Opel - 18-те вида настройки в седалките MultiContour на Vectra/Signum вече получиха одобрението на престижната независима организация на експертите по ергономия и лекарите в Германия Аktion Gesunder Rücken e.V (AGR).

Ергономичните спортни седалки в новата Insignia продължават тази традиция, при това имат съвсем достъпна цена. Те се предлагат като допълнително оборудване при вариантите Essentia, Edition и Cosmo (в Cosmo само във вариант с кожено покритие), а при нивото на оборудване Sport са част от стандартното обзавеждане. Седалките на Insignia отговарят на всички изисквания, за да бъдат квалифицирани като щадящи гърба - за да получат одобрението на AGR, те трябва да разполагат с възможност за настройка на бедрената опора, на вертикалния наклон и на лумбалната опора с четири степени.

Одобрението на AGR е гаранция за качество и се връчва само на ергономични продукти, които покриват стриктните медицински изисквания на независима комисия от експерти. Сертифицираните седалки осигуряват оптимално положение на гръбните мускули и гръбначния стълб, могат да бъдат индивидуално настройвани и разполагат с превъзходна система за контрол на климата. Чрез ефективна превенция на болките и напрежението дори хората, страдащи от хронични болки в гърба, могат да се насладят на комфортно пътуване.

През 2000 година Opel бе първият германски автомобилен производител, предложил на клиентите си активни опори за глава, с помощта на които се намалява рискът от камшичен удар при сблъсък отзад. Третото поколение на тази система за подобряване на сигурността прави своята премиера в новата Insignia като стандартно оборудване.

Активните опори за глава са монтирани в предните седалки и конструирани така, че да ограничат движението на главата в задна посока, в случай че автомобилът бъде ударен отзад. По този начин се намалява рискът от камшичен удар и нараняване на главата. Системата се задейства, когато се установи силно притискане на долната част на гърба към седалката. Милисекунди преди главата да се отметне назад, специално устройство в седалката измества опората напред.
В последното поколение на системата опората за глава се измества напред за части от секундата след удара чрез така нареченото жило на Боуден, а в момента, в който опората извърши контакт с главата, то се блокира автоматично. Новият механизъм с жило е по-лек и реагира с по-голяма прецизност от предишната система. Както движението на опората напред, така и движението нагоре намаляват разстоянието между нея и главата, като по този начин значително ограничават риска от нараняване на врата. Предишните опори за глава бяха управлявани чрез лостова система.

Съгласно европейската Организация за сигурността на трафика 65% от уврежданията при пътните инциденти се дължат на камшичен удар. Обикновено водачите страдат повече от този проблем, тъй като те най-често се навеждат напред, докато пътниците седят облегнати и в по-удобна поза. Ако главите им не са подкрепени и насилствено се подхвърлят напред и назад по време на ударите, има голяма вероятност за достигане до редица увреждания, като световъртеж, болки във врата и главоболие - дори при произшествия с ниска скорост. Независимата организация за краш тестове Euro NCAP също пледира за важността на добрите седалки, оборудвани с активни опори за глава, и планира да включи системите за предотвратяване на камшичен удар в бъдещите си оценки на сигурността, съобщава агенция Speed-Press.

Тагове: